Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147kW
Piston for 147kW 4-stroke SI-engine
Author
Advisor
Dundálek, RadimReferee
Svída, DavidGrade
CAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/15138Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/15138
http://hdl.handle.net/11012/15138
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147 kW, který se používá do Octavie 2,0 TFSi RS. Zaměřuje se na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v teplotně i silově náročných podmínkách, kterým musí píst odolávat po celou dobu své životnosti. Další neodmyslitelnou částí bakalářské práce je pevnostní výpočet pístu. This bachelor’s thesis deals with the design of piston for 147 kW 4-stroke SI-engine, which is used in Octavie 2,0 TFSi RS. The work is focused to main dimensions of the piston, to make it able to work in difficult, temperature and strength conditions as exposed to in its lifetime. One of the most important part of design this piston is strength calculation.
Keywords
mechanismus, motor, namáhání, píst, pístní kroužek, pístní čep, mechanism, engine, stress, piston, piston ring, wrist-pinLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Stavba strojů a zařízeníComposition of Committee
doc. Ing. Alexander Sikora, CSc. (předseda) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (místopředseda) Ing. Jiří Špička, CSc. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Přemysl Pokorný, Ph.D. (člen)Date of defence
2009-06-23Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/15138Source
HEJDA, T. Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147kW [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.Collections
- 2009 [579]