Řešení pohonu vačkového hřídele pomocí ozubených kol
Solution of Gear Drive for Camshaft

Autor
Vedoucí práce
Novotný, PavelOponent
Píštěk, VáclavKlasifikace
CAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Pro rozměry pohonu vačkového hřídele motoru Zetor, který je řešený pomocí převodu ozubených kol se šikmým ozubením bude vytvořen dynamický model v MBS (multi body system) a provedou se příslušné analýzy. Vytvoří se model i s čelním ozubením přímým. Závěrem bude srovnání obou variant. For dimensions of crankshaft drive Zetor engine, which is solve by a helical gear drive will be created a dynamic model in MBS (multi body system) and perform analyses. The same way will be created a dynamic model for a spur gear system. In conclusion will be confrontation both of these drive solutions.
Klíčová slova
pohon ventilového rozvodu, čelní ozubená kola, tuhost, tlumení, MBS (multi body system), valve drive, spur and helical gear, stiffness, damping, MBS (multi body system)Jazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2010-06-17Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/15749Zdrojový dokument
BARVÍK, R. Řešení pohonu vačkového hřídele pomocí ozubených kol [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Kolekce
- 2010 [481]