Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Computational modeling of cranktrain mechanical losses
Author
Advisor
Novotný, PavelReferee
Píštěk, VáclavGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
V úvodní části diplomové práce je uvedeno obecné seznámení se základy tření, opotřebení a mechanickými ztrátami v klikovém mechanismu. Vlastní práce obsahuje popis metodiky řešení ztrát pomocí MBS softwaru a analýzu mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V poslední částí práce je uveden návrh pro snížení mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky. In the introduction of master’s thesis is introduced the common identification with basics of friction, wear and mechanical losses. Master’s thesis includes description of solving losses by help of the MBS software and analysis of mechanical losses in the crank train. In the last part of work is introduced design for decrease mechanical losses in the crank train. At the close of master’s thesis are reviewed records.
Keywords
Klikový mechanismus, mechanické ztráty, FMEP, pístní skupina, ložiska, Crank train, mechanical losses, FMEP, piston assembly, bearingsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)Date of defence
2010-06-17Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/15751Source
SMETANA, R. Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [483]