Posun k servisně orientované ekonomice a jeho dopad na strategii firmy
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Author
Advisor
Zich, RobertReferee
Staníček,, ZdenkoGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce představuje v širším kontextu paradigmata servisně orientované ekonomiky a ukazuje jejich vliv na podnikové a firemní strategie. Pokouší se dát dohromady tradiční modely podnikových a firemních strategií s nově vznikající vědou o službách. Práce ukazuje hlavní myšlenky servisně orientované ekonomiky v porovnání s tradiční produktovou ekonomikou. Jako výsledek srovnání práce poukazuje na potřebu nového přístupu k byznysu, který vychází z aktuálního dění ve světě. Práce přináší sadu doporučení pro formulace podnikových a firemních strategií v servisní ekonomice. V praktické části jsou výsledky demonstrovány a použity pro strategii ve vybrané firmě. The work introduces service-oriented economy paradigms in a broader context and shows their influence on corporate and business strategies. It tries to put together traditional corporate and business strategy models and the new emerging service science. The work points out major ideas of the service-oriented economy in a confrontation with the traditional product-oriented economy. As a result of the comparison, the work shows a need for a new approach in business behavior coming out of current efforts in the world. As the final result, the work brings in practical set of recommendations for corporate and business strategy formulation in service economy. In the practical part of the thesis, the results are demonstrated and applied to the strategy of a selected company.
Keywords
strategie firmy, byznys strategie, strategický management, strategické řízení, servisní strategie, servisní ekonomika, servisně orientovaná ekonomika, ekonomika založená na službách, servisní pohled, servisní systém, Service Science, Management and Engineering, SSME, corporate strategy, business strategy, strategic management, service strategy, service economy, service-oriented economy, service-based economy, service view, service system, Service Science, Management and Engineering, SSMELanguage
angličtina (English)Study brunch
Řízení a ekonomika podnikuComposition of Committee
Ing. Vladimír Hibš, Ph.D., MBA (předseda) doc. Ing. Miloš Koch, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Luděk Mikulec, CSc. (člen) Ing. Jiří Kříž, Ph.D. (člen) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen)Date of defence
2008-06-10Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/15920Source
ŠMERDA, J. Posun k servisně orientované ekonomice a jeho dopad na strategii firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2008.Collections
- 2008 [375]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Rozvoj služeb z hlediska konkurenceschopnosti
Kováčová, PetraDiplomová práce představuje paradigmata servisně orientované ekonomiky z hlediska konkurenceschopnosti firmy. Zaměřuje se na konkurenční výhody, kterých lze dosáhnout nebo podporovat rozvojem služeb. Teoretický základ ... -
Výběr informačního systému
Krejčí, TomášVe své diplomové práci se zabývám výběrem informačního systému pro společnost VAŠ hotel B&B s.r.o., která provozuje VV hotel v Brně. Tento informační systém si klade za cíl vylepšit současné procesy a zvýšit počet ubytovaných ... -
Marketingová strategie pro hotel Panská lícha
Zábrž, JanCílem této diplomové práce je navržení vhodné marketingové strategie pro Hotel Pánská lícha. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů v oblasti marketingové strategie. Praktická část se zabývá analýzou současného ...