Návrh strategie rozvoje konkurenceschopnosti obchodní firmy
Proposal of Strategy Developing Competitiveness of Trading Company
Abstract
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje konkurenceschopnosti obchodní firmy v Brně. V teoretické rovině je zaměřena na odborné poznatky a nejnovější trendy v oblasti strategie a konkurenceschopnosti. Na základě literárního průzkumu analyzuje a zhodnocuje stávající přístup k strategickému plánování v dané společnosti. V rámci analytické části je provedena strategická analýza firmy. Na základě literární rešerše a strategické analýzy je zpracován návrh strategie, který si klade za cíl přispět k efektivnějšímu řízení interních procesů, systematičtějšímu přístupu ke strategickému plánování a v konečném důsledku k zvýšení konkurenceschopnosti firmy. In this master´s thesis the issue of developing competitiveness within a small trading company is discussed. Within the theoretical review, strategy and competitiveness as well as the main strategical analysis frameworks are described. The analytical part consists of a strategical macro- and micro- environmental analysis as well as internal analysis of the company. The outcome of the analytical part defines the company´s current position within the market and highlights relevant problematic issues which exist within the company. On the basis of a literature review and a strategic analysis, the conclusions and recommendations are elaborated on for the company with the intention to reduce found drawbacks and thus help the company to find a strategy which will enhance its competitiveness.
Keywords
strategické plánování, strategie, strategický management, strategická analýza, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, konkurenční strategie, strategic planning, corporate strategy, business-level strategy, strategic management, strategic analysis, competitiveness, competitive advantage, competitive strategies, business growth optionsLanguage
angličtina (English)Study brunch
European Business and FinanceComposition of Committee
prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (předseda) doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA (místopředseda) doc. PhDr. Martina Rašticová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Doskočil, Ph.D., MSc (člen)Date of defence
2009-09-15Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/1629Source
HOŘÁKOVÁ, L. Návrh strategie rozvoje konkurenceschopnosti obchodní firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2009.Collections
- 2009 [457]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Návrh strategie rozvoje SBU
Šebesta, PetrBývalý americký prezident prohlásil: “Plány jsou nic, plánování je všechno”. V tomto duchu lze říci, že dobře fungující systém strategického řízení je svým způsobem důležitější než samotné dokumenty, které produkuje. V ... -
Nástroj pro podporu volby optimální strategie firmy
Adamec, JaroslavPráce se zabývá teoretickými východisky pro seznámení se s produktem, firmou, konkurencí a strategiemi. Srovnává hmotné a nehmotné produkty a zkoumá vlastnosti informačního zboží. Zabývá se zákonitostmi strategického řízení ... -
Informační strategie firmy
Hrabčak, MiroslavDiplomová práce se zabývá navržením informační strategie společnosti. Na základě analýzy současného stavu společnosti a jeho okolí byla navržena informační strategie dalšího rozvoje s využitím nejnovějších trendů v rámci ...