Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Arrangement of Piston for BMW 2,5 TDS 4-stroke CI-engine
Author
Advisor
Svída, DavidReferee
Drápal, LubomírGrade
EAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu. In this bechelor work presentation and design a four-stroke piston diesel engine with direct injection diesel by 130 kW, which is used in BMW vehicles. When choosing key dimensions come out of the original dimensions of the piston, used in diesel engine with indirect injection into the vortex chamber 105 kW of power. The draft of the main dimensions of the piston followed by strength calculation of the critical points of the piston.
Keywords
mechanismus, motor, namáhání, píst, pístní kroužek, pístní čep, mechanism, engine, stress, piston, piston ring, wrist-pinLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Stavba strojů a zařízeníComposition of Committee
doc. Ing. Alexander Sikora, CSc. (předseda) doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Břetislav Mynář, CSc. (člen) Ing. Jaroslav Kašpárek, Ph.D. (člen) Ing. Miroslav Jírů (člen)Date of defence
2010-06-22Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/16543Source
RADA, L. Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [496]