• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kvalita a konkurenceschopnost.

Quality and competition.

Thumbnail
View/Open
review_16988.html (6.991Kb)
final-thesis.pdf (903.1Kb)
Author
Adamec, Martin
Advisor
Fiala, Alois
Referee
Toul, Jiří
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou a jejím vlivem na konkurenceshopnost. Skládá se ze dvou částí - první část této práce je zaměřena na historii a současnost řízení kvality, jak u nás ,tak ve světě a na vysvětlení souvisejících základních pojmů. Hlavní důraz je kladen na správný přístup v této problematice a srovnání mezi různými kulturami. Druhá část se věnuje konkurenceschopnosti a jak jí dosáhnout pomocí faktoru kvality. Kvalita je rozdělena na dva oddíly - kvalitu uvnitř podniku, kterou dosáhneme pomocí systému jakosti (ISO normy, Kaizen, Lean production) a na kvalitu, kterou musí podnik zajistit, aby zaujal zákazníka takzvanou kvalitu vnější- (doprava, design, marketing). Zvláštní podkapitolou druhé částí je popis podniku, který zvládl úspěšně aplikovat systémy jakosti do praxe a tím je japonská firma Toyota.
 
The present bachelor thesis deals with quality and it´s influence on competitiveness. This thesis consists of two parts- first part is focused on history and nowadays quality management both in the Czech Republic and word wide and it also explains the related basic terms. The main emphasis is given on the proper attitude to these issues and on the comparison of different cultures. The second part is devoted competitiveness and how to reach it by means of quality factor. Quality is divided into two sections – the inner quality of the company which can be achieved bythe system of quality (ISO standard, Kaizen, Lean production) and for the quality which the company must ensure to attract the customer, the so- called external quality (transport, design, marketing). A special subsection of the second part is a description of the company which has managed to successfully apply the system of quality into practice i.e the Japanese company Toyota.
 
Keywords
Kvalita, konkurenceschopnost, Quality, competition
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
Ing. Jaroslav Chrobák (předseda) doc. Ing. Alois Fiala, CSc. (místopředseda) Ing. Marek Mitáček (člen) Ing. Martin Musil, Ph.D. (člen) Ing. Jana Doňarová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vasilij Teš, CSc. (člen) Ing. Luboš Kotek, Ph.D. (člen)
Date of defence
2009-06-24
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/16559
Source
ADAMEC, M. Kvalita a konkurenceschopnost. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Collections
  • 2009 [579]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV