Vyhledávač optimální cesty městské hromadné dopravy s architekturou klient-server
Client-server search engine for optimal public transport routes
Abstract
Bakalářská práce se zabývá návrhem programu s architekturou klient-server pro hledání cesty v sítích městské hromadné dopravy. V rámci teoretického úvodu je popsán problém obchodního cestujícího a jsou zmíněny metody jeho řešení. Následuje teoretický návrh samotného programu. Další kapitola se věnuje konkrétně vybraným technologiím pro realizaci práce. Poslední pak už pojednává o samotné realizaci práce. Dosažené výsledky jsou pak hodnoceny v závěru. This bachelor thesis deals with the design and implementation of a client-server based program for finding the optimal path in public transport networks. Theoretical basics describe the Traveling salesman problem and mention some methods for finding its solution. This chapter is followed by a theoretical design of the application itself. Next chapter describes chosen technologies to be used. The last chapter describes the realization of the application itself. Reached goals are described in the conclusion.
Keywords
Problém obchodního cestujícího, architektura klient-server, Kotlin, Java, JavaFX, Ktor, REST API, NoSQL, MongoDB, Traveling salesman problem, client-server architecture, Kotlin, JavaFX, Ktor, REST API, NoSQL, MongoDBLanguage
čeština (Czech)Study brunch
TeleinformatikaComposition of Committee
prof. Ing. Eva Gescheidtová, CSc. (předseda) doc. Ing. Jiří Schimmel, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jan Dvořák, Ph.D. (člen) Ing. Milan Čučka (člen) Ing. Ján Mucha, Ph.D. (člen) Ing. Vítězslav Křivánek, Ph.D. (člen)Date of defence
2019-06-12Process of defence
Student prezentoval výsledky své práce a komise byla seznámena s posudky. Student obhájil bakalářskou práci s výhradami a odpověděl na otázky členů komise a oponenta. Otázky oponenta: V závěru práce uvádíte, že se podařilo nalézt pouze základní řešení vašeho problému, které je schopno najít nejkratší okruh procházející danými body pouze v případě, že mezi nimi existují přímá spojení. Znamená to tedy, že vaše aplikace není schopna nalézt spojení mezi 2 či více body, pokud je třeba během trasy přestupovat? Pokud je tomu tak, jaké jsou možnosti řešení? Podle Obr. 4.11 se zdá, že byla vyhledána okružní trasa se začátkem i koncem na Hlavním nádraží. Je možné hledat i pouze jednosměrné trasy? Pokud ano, jak je to v grafickém rozhraní odlišeno? Proč je u nalezené trasy (Obr. 4.11) zobrazena mezi-zastávka Muzeum, když počáteční (Hlavní nádraží) i koncová stanice (Chodov) leží na stejné lince metra C a tím pádem není nutné přestupovat? Otázka komise: Jaké jsou výhody vámi navržené aplikace například oproti IDOS.cz?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/173505Source
BRÁT, D. Vyhledávač optimální cesty městské hromadné dopravy s architekturou klient-server [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.Collections
- 2019 [371]