• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Propagace studijního oboru Angličtina v elektrotechnice a informatice prostřednictvím letáků: jazyk reklamy v praxi

Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.549Mb)
review_119370.html (8.395Kb)
Author
Zahradník, Petr
Advisor
Mihai, Hana
Referee
Haupt, Jaromír
Grade
A
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/173772
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/173772
http://hdl.handle.net/11012/173772
Metadata
Show full item record
Abstract
Hlavním cílem této semestrální práce je představit typické prvky reklamního diskurzu, poskytnout informace nutné ke klasifikaci různých druhů reklamního sdělení a také krátce představit studijní obor Angličtina v elektrotechnice a informatice. V první části této práce jsou uvedeny základní jazykové principy v rámci reklamního diskurzu. Důraz je kladen zejména na větnou skladbu, tvarosloví a slovní zásobu. Další část práce pojednává o reklamě jako takové. Tato část se zaobírá klasifikací reklamy na základě různých faktorů, ale také tím, jaký má reklama dopad na sociální a ekonomické struktury současného světa. Poslední dvě kapitoly popisují studijní obor Angličtina v elektrotechnice a informatice.
 
The main aim of this thesis is to provide an overview of advertising discourse and classification of advertising and to introduce the English in Electrical Engineering and Informatics study programme. The first chapter of the thesis provides a brief summary of linguistic principles used within the advertising discourse. The emphasis is placed on syntax, morphology and vocabulary. The next chapter deals with advertising itself. It provides an analysis of advertising based on many factors. This chapter also describes the impact of advertising on the contemporary world. The last two chapters are dedicated to the description of the English in Electrical Engineering and Informatics study programme.
 
Keywords
Reklama, jazyk, diskurz, tištěná média, studijní obor, Advertising, language, discourse, print media, study programme
Language
angličtina (English)
Study brunch
Angličtina v elektrotechnice a informatice
Composition of Committee
prof. Ing. Jaromír Brzobohatý, CSc. (předseda) PaedDr. Alena Baumgartnerová (místopředseda) Mgr. Petra Zmrzlá, Ph.D. (člen) PhDr. Milan Smutný, Ph.D. (člen) M. A. Kenneth Froehling (člen) Mgr. Ing. Eva Ellederová (člen) Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jaroslav Boušek, CSc. (člen)
Date of defence
2019-06-13
Process of defence
Student samostatně prezentoval svou bakalářskou práci dobrou angličtinou a pohotově zodpověděl všechny kladené otázky.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/173772
Source
ZAHRADNÍK, P. Propagace studijního oboru Angličtina v elektrotechnice a informatice prostřednictvím letáků: jazyk reklamy v praxi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Collections
  • 2019 [379]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV