• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv médií na spotřebitelské chování v oblasti energetiky

The Impact of Media on Consumer Behaviour in the Energy Sector

Thumbnail
View/Open
review_119386.html (12.13Kb)
final-thesis.pdf (1.941Mb)
Posudek-Oponent prace-Oponentsky posudek Sedlacek S.pdf (97.78Kb)
appendix-1.docx (213.9Kb)
Author
Sedláček, Štěpán
Advisor
Šedrlová, Magdalena
Referee
Hála, Tomáš
Langerová, Petra
Grade
E
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tahle bakalářská práce se zabývá rozborem aspektů, které brání, či naopak umožňují integraci principů sociálních sítí do systému smart meteringu, jakožto i rozbor jejich potenciálu a možnosti provedení. Přínosy inteligentních sítí pro spotřebitele jsou dnes žhavým tématem. V této práci je prezentován průzkum zaměřený na tyto aspekty. Analýza výsledků průzkumu a klíčových sdělení identifikuje názory obyvatelstva na tohle téma a navrhuje možné směry kterými se mohou vydat budoucí aplikace a služby pro spotřebitele žijící v inteligentních městech.
 
This bachelor thesis deals with the analysis of the aspects that prevent or allow the integration of the principles of social networks into the system of smart meters as well as the study of their potential and possibilities of implementation. The issue of how the future smart grid consumer will benefit from the future smart city grid services are hot topics. Here, a survey is presented that focuses on these aspects. An analysis of the survey results and key messages identifies view of the people on the topic and proposes directions that may be followed when designing applications and services of residential smart city consumers.
 
Keywords
Obnovitelné zdroje energie, fotovoltaika, udržitelný rozvoj, elektrizační soustava, distribuční soustava, přenosová soustava, topologie sítí, smart grid, smart meter, sociální sítě., Renewable energy sources, photovoltaics, sustainable development, power system, distribution system, transmission system, network topology, smart grid, smart meter, social sites.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Angličtina v elektrotechnice a informatice
Composition of Committee
doc. PhDr. Milena Krhutová, Ph.D. (předseda) PhDr. Milan Smutný, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Vladislav Musil, CSc. (člen) Mgr. Pavel Sedláček (člen) Mgr. Jaromír Haupt, Ph.D. (člen) Mgr. Bc. Dagmar Šťastná (člen)
Date of defence
2019-06-12
Process of defence
Student prezentoval svou bakalářskou práci s výraznými chybami a na některé otázky nedokázal odpovědět.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/173781
Source
SEDLÁČEK, Š. Vliv médií na spotřebitelské chování v oblasti energetiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Collections
  • 2019 [371]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV