• čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Přestavba zavěšení předních kol automobilu

Conversion of Car Front Suspension

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
final-thesis.pdf (5.478Mb)
review_113029.html (13.46Kb)
Autor
Chaura, Václav
Vedoucí práce
Hejtmánek, Petr
Oponent
Porteš, Petr
Klasifikace
C
Alternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/175336
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/175336
http://hdl.handle.net/11012/175336
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
 
This diploma thesis is focused on the design of the conversion of the car front suspension for racing purpose. Existing suspension solution is described by analyse static and kinematic quantities. Furthermore, a change of suspension is proposed to improve the driving characteristics of the vehicle, where the kinematic, dynamic and strength analysis of the newly designed suspension is performed. The conclusion summarizes the comparison of the original and the new suspension design.
 
Klíčová slova
přední náprava, zavěšení, kinematika zavěšení, odklon kol, sbíhavost, příklon rejdové osy, záklon rejdové osy, střed klopení, těhlice, přepákování tlumiče, front axle, suspension, kinematics of suspension, camber, toe angle, steering axis inclination, caster, roll centre, upright, push rod
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrství
Složení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen) Ing. Jan Klimeš (člen) Ing. Rudolf Franz (člen) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2019-06-13
Průběh obhajoby
Diplomant seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce, zodpověděl otázky oponenta a v rámci rozpravy k diplomové práci zodpověděl následující dotazy zkušební komise: Je správné bezpečnost posuzovat porovnáváním namáhání s mezí kluzu? Bylo by vhodné použít výpočet pro cyklické namáhání? Jaké prvky byly použity pro diskretizaci pro výpočet MKP? Jak jste nastavoval hustotu sítě? Jaké aerodynamické požadavky měla součást (a celé vozidlo) splňovat? Jaké doporučení byste dal pro další vývoj vozidla?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/175336
Zdrojový dokument
CHAURA, V. Přestavba zavěšení předních kol automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Kolekce
  • 2019 [499]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV