Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Conversion of Car Front Suspension

Autor
Vedoucí práce
Hejtmánek, PetrOponent
Porteš, PetrKlasifikace
CAlternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/175336Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/175336
http://hdl.handle.net/11012/175336
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení. This diploma thesis is focused on the design of the conversion of the car front suspension for racing purpose. Existing suspension solution is described by analyse static and kinematic quantities. Furthermore, a change of suspension is proposed to improve the driving characteristics of the vehicle, where the kinematic, dynamic and strength analysis of the newly designed suspension is performed. The conclusion summarizes the comparison of the original and the new suspension design.
Klíčová slova
přední náprava, zavěšení, kinematika zavěšení, odklon kol, sbíhavost, příklon rejdové osy, záklon rejdové osy, střed klopení, těhlice, přepákování tlumiče, front axle, suspension, kinematics of suspension, camber, toe angle, steering axis inclination, caster, roll centre, upright, push rodJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen) Ing. Jan Klimeš (člen) Ing. Rudolf Franz (člen) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2019-06-13Průběh obhajoby
Diplomant seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce, zodpověděl otázky oponenta a v rámci rozpravy k diplomové práci zodpověděl následující dotazy zkušební komise: Je správné bezpečnost posuzovat porovnáváním namáhání s mezí kluzu? Bylo by vhodné použít výpočet pro cyklické namáhání? Jaké prvky byly použity pro diskretizaci pro výpočet MKP? Jak jste nastavoval hustotu sítě? Jaké aerodynamické požadavky měla součást (a celé vozidlo) splňovat? Jaké doporučení byste dal pro další vývoj vozidla?Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/175336Zdrojový dokument
CHAURA, V. Přestavba zavěšení předních kol automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.Kolekce
- 2019 [499]