Měření a seřízení geometrie náprav závodních vozidel
Wheel Alignment for race cars

Autor
Vedoucí práce
Porteš, PetrOponent
Hejtmánek, PetrKlasifikace
EAlternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/175362Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/175362
http://hdl.handle.net/11012/175362
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pro měření geometrie a seřízení podvozku závodního automobilu. Na základě analýzy předchozího teoretického konstrukčního návrhu byl vytvořen reálný prototyp měřícího zařízení a navrhnut vhodný postup pro měření. Další část tvoří rozbor chyb ovlivňujících přesnost měření. Poslední část je věnována zhodnocení získaných výsledků na základě několika provedených měření pomocí vytvořeného prototypu měřícího zařízení. This diploma thesis deals with the design of device for measuring wheel alignment and set- up of race car chassis. The real prototype of measuring device based on previous theoretical design has been made. The measuring procedure is mentioned as well. Another part is focused on factors affecting accuracy of measurement. The last part contains evaluation and discussion of gained results based on several measurements that have been done with prototype of measuring device.
Klíčová slova
měřící zařízení, nastavení geometrie kol, podvozek vozidla, závodní automobily, sbíhavost, measuring device, wheel alignment, car chassis, racing cars, toe-inJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Kollhammer, Ph.D. (člen) Ing. Jan Klimeš (člen) Ing. Rudolf Franz (člen) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2019-06-13Průběh obhajoby
Diplomant seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce, zodpověděl otázky oponenta a v rámci rozpravy k diplomové práci zodpověděl následující dotazy zkušební komise: Jaký vliv má podložka pod vozidlem na měření sbíhavosti? Proč mají závodní vozidla často rozbíhavost kol? Pro jaké případy byste rozbíhavost doporučil? Pomocí čeho se nastavuje sbíhavost kol?Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/175362Zdrojový dokument
VANDA, M. Měření a seřízení geometrie náprav závodních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.Kolekce
- 2019 [499]