• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh hydraulického okruhu pojezdu vibračního válce ASC 110

Design of the hydraulic circuit of the ASC 110 vibratory roller drive

Thumbnail
View/Open
appendix-1.7z (2.772Mb)
final-thesis.pdf (5.278Mb)
review_117227.html (8.400Kb)
Author
Novák, Martin
Advisor
Klas, Roman
Referee
Rada, Zdeněk
Rada, Zdeněk
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce předkládá návrh nového konceptu hydraulického okruhu pojezdu tahačového vibračního válce ASC 110. Jako hlavní parametr pro návrh hydraulického okruhu byla zvolena maximální teoretická stoupavost stroje. Po zvolení nové koncepce hydraulického okruhu pojezdu byly zvoleny vhodné hydraulické komponenty. Pro dostatečný návrh hydraulického okruhu byly vypočítány délkové a místní ztráty pro dvě různé rychlosti stroje. Hydraulické ztráty byly vypočítány i pro použití stroje v různých klimatických podmínkách. Byl navržen i nový koncept chlazení stroje a modelovány křivky ohřevu a chladnutí hydraulického okruhu. Pro účely porovnání stoupavosti a energetické bilance nově navrhnuté koncepce pojezdu oproti stávajícímu řešení, které je v současné době v sériové výrobě, byly oba stroje osazeny měřicími místy. Na obou strojích byly v jednotlivých větvích hydraulického okruhu měřeny např.: tlak, průtok a teplota a jiné. Z časových závislostí předem zmíněných parametrů bylo možné určit energetickou úspornost nově navrhnuté koncepce. Pro posouzení maximální možné stoupavosti byl měřen časový průběh sklonu svahu na kterém se stroj nacházel. Při porovnání obou řešení bylo zjištěno, že řešení se dvěma okruhy má výrazně lepší trakční vlastnosti při náročných aplikacích stroje, zejména pak při jízdě do kopce a z kopce. Tato koncepce má také vliv na menší spotřebu paliva a klade menší nároky na chladič hydraulického oleje vzhledem k jeho energetickým poměrům.
 
This thesis presents a proposal of newly designed concept for travel hydraulic circuit of vibratory single drum roller ASC 110. The maximum machine gradeability was chosen as the main parameter for hydraulic circuit proposal. After selecting the new hydraulic travel concept, suitable hydraulic components have been selected. Length and local losses for two different machine speeds were calculated for sufficient hydraulic circuit design. Hydraulic losses have also been calculated for use in different climatic conditions. A new machine cooling concept has also been proposed. Heating and cooling curves of hydraulic circuit were calculated. For the purpose of comparing gradeability and energy balance of the newly designed travel concept compared to the existing one currently in mass production, both machines were fitted with measuring points. On both machines were measured for example, pressure, flow and temperature in each hydraulic circuit branch and others. From the time dependencies of the above-mentioned parameters it was possible to determine the energy efficiency of the newly designed concept. To assess the maximum gradeability, the slope of the hill was measured. Comparing the two machines, it has been found that the two hydraulic circuit solution has significantly improved traction properties in demanding machine applications, especially when driving uphill and downhill. This concept also affects less fuel consumption and places less demand on the hydraulic oil cooler due to its energy efficiency.
 
Keywords
tahačový válec, vibrační válec, ASC 110, tekutinové mechanismy, vysokotlaká hydraulika, svahová dostupnost, kontrola trakce, diagnostika hydraulického okruhu, single drum roller, vibratory roller, ASC 110, fluid mechanics, hydraulics, gradeability, traction control, hydraulic circuit diagnostics
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Fluidní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Jan Melichar, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Rudolf, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Miloslav Haluza, CSc. (člen) doc. Ing. Vladimír Habán, Ph.D. (člen) Ing. Aleš Skoták, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Franc, Ph.D. (člen) RNDr. Milan Sedlář, CSc. (člen)
Date of defence
2019-06-10
Process of defence
Student seznámil komisi s diplomovou prací na téma Návrh hydraulického okruhu pojezdu vibračního válce ASC 110. Nejprve ozřejmil pojem vibračního válce a systémy dostupné na trhu včetně jejich předností. Zaměřil se především na základní typy okruhů a na jejich vlastnosti. Představil základní rovnice užité k řešení stoupavosti vibračního válce. Popsal hlavní body experimentu a pozici odběrných míst z hlediska chodu stroje. Na základě dotazů oponenta vysvětlil způsob dělení mezi dva uzavřené okruhy. Dále popsal činnost vyplachovacího ventilu a ozřejmil jeho funkci. V posledním dotazu oponenta popsal základní rozdíl mezi přímo a nepřímo řízeným pojistným ventilem. Komisí byl dále dotazován na finanční výhodnost nového návrhu stroje a hydraulického okruhu.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/175485
Source
NOVÁK, M. Návrh hydraulického okruhu pojezdu vibračního válce ASC 110 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Collections
  • 2019 [499]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV