Aerodynamická analýza prototypu létajícího automobilu Aircar 5.0

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Hlavným zámerom tejto diplomovej práce je CFD analýza prototypu lietajúceho automobilu Aircar 5.0. Teoretická časť práce zhŕňa základné poznatky o spojitosti aerodynamiky lietadiel a automobilov ako aj o aerodynamike automobilov samotnej. Výpočtová časť začína kalibráciou matematického modelu, pokračuje CFD výpočtami, ktorých cieľom je stanoviť charakteristiky Aircaru v automobilovom móde spojené so správaním prúdového poľa v jeho okolí. Testované sú jednotlivé konfigurácie so zámerom zistenia vplyvu na aerodynamickú stabilitu a ich výhody a nevýhody sú zhodnotené v závere.
This thesis focuses on CFD analysis of the Aircar 5.0 flying car prototype. The theoretical part covers basic information about the connection between the aerodynamics of airplanes and cars as well as cars themselves. The computational part begins with the calibration of the mathematical model, continues with the CFD simulations, which have the role to determine basic aerodynamic characteristics of the Aircar in vehicle mode. There are several configurations tested to find out their influence on aerodynamic stability and their advantages and disadvantages are summed up in the conclusion chapter.
Description
Citation
JÁNOŠÍK, T. Aerodynamická analýza prototypu létajícího automobilu Aircar 5.0 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Stavba letadel
Comittee
doc. Ing. Ivo Jebáček, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Vladimír Smrž, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Daněk, CSc. (člen) doc. Ing. Miloslav Petrásek, CSc. (člen) Ing. Robert Theiner, Ph.D. (člen) Ing. David Jágr (člen) Ing. Josef Rada (člen) Ing. Václav Zajíc (člen)
Date of acceptance
2019-06-10
Defence
Student prezentoval svou diplomovou práci, následně student zodpověděl otázky oponenta. Následovala diskuse s komisí nad jednotlivými aspekty práce. Hlavním předmětem diskuse byla potřeba vyvážení silového působení na přední a zadní nápravu. Následně byly diskutovány výhody a nevýhody jednotlivých studentem navržených řešení. Otázky komise položené během diskuse student zodpověděl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO