Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru
Cylinder unit of motocycle two-stroke engine
Author
Advisor
Píštěk, VáclavReferee
Novotný, PavelGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Miroslav STEJSKAL Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru V úvodu práce je stručně popsána funkce dvoudobého motoru. Dále je dle zadaných základních geometrických a termodynamických parametrů určen maximální tlak ve válci během jednoho cyklu motoru. Pro vybrané provozní režimy je provedena pevnostní kontrola pístu a horního oka ojnice. Na závěr jsou dosažené výsledky zhodnoceny. Miroslav STEJSKAL Cylinder unit of motorcycle two-stroke engine In the beginning is briefly described two-stroke engine features. Furthermore, according to the set of basic geometric and thermodynamic parameters, the maximum pressure in the cylinder during one engine cycle. For the selected operating modes are carried out strength tests of the upper piston and connecting rod eye. In conclusion, the results are evaluated.
Keywords
dvoudobý motor, vrtání, zdvih, píst, ojnice, pístní čep, ideální indikátorový diagram, kompresní poměr, two-stroke engine, bore, stroke, piston, connection rod, piston-pin, indicator diagram, compression ratioLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Strojní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Rauscher, CSc. (člen)Date of defence
2010-06-14Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/17662Source
STEJSKAL, M. Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [496]