Výroba řetězového kola

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Bakalářská práce se zabývá návrhem výroby řetězového kola zápustkovým kováním. Kolo je vyrobeno z oceli jakosti C45 a je součástí převodového ústrojí stavebního stroje. Na základě požadovaných mechanických vlastností součásti a výrobní série, která činí 20 000 ks za rok, je pro výrobu navrženo zápustkové kování na tři operace. Polotovarem pro výrobu je přístřih o průměru 50 mm a délce 100 mm. Tvářecím strojem pro výrobu je svislý kovací lis LMZ 1600 P/SH o jmenovité síle 16 MN. K odstranění výronku a blány slouží ostřihovací lis LKOA 200 o jmenovité síle 2 MN. Kovací zápustky jsou vyrobeny z nástrojové oceli ČSN 19 650 a jsou zpracovány dle výkresové dokumentace. Závěr práce pojednává o porovnání výroby řetězového kola obráběním a zápustkovým kováním, přičemž při využití technologie zápustkového kování dochází k úspoře 42 Kč na jeden kus.
This bachelor’s thesis deals with the production of chain wheel using the method of die forging. The wheel is made of C45 steel and is a part of the transmission of construction machinery. Based on the required mechanical properties of the component and batch production which amounts 20,000 pieces per year, three operations die forging is proposed for the production. An intermediate good for the production of the wheel is a cylindrical block with a 50 mm diameter and length of 100 mm. The forming machine for the production is vertical forging press LMZ 1600 P/SH with the nominal force of 16 MN. The trimming press LKOA 200 with the nominal force of 2 MN is used to remove the excess material. Forging dies are produced from tool steel ČSN 19 650 and are based on the technical drawings. The thesis also compares the production of chain wheel by machining and die forging concluding that the use of die forging method saves an amount of 42 CZK per piece.
Description
Citation
HALTMAR, V. Výroba řetězového kola [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Strojírenská technologie
Comittee
doc. Ing. Zdeněk Lidmila, CSc. (předseda) prof. Ing. Milan Forejt, CSc. (místopředseda) Ing. Radek Zavadil (člen) Ing. Miroslav Šlais, Ph.D. (člen) Ing. Vojtěch Staněk (člen) Ing. Michaela Císařová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-11
Defence
Student prezentoval komisi svou závěrečnou práci, její výstupy a závěry a zodpověděl dotazy oponenta práce. Dále byly studentovi položeny následující dotazy a připomínky. 1. Kde v práci máte technické zhodnocení? 2. V čem by byl problém u oceli 12 050, kdyby bylo ozubené kolo vyráběno pomocí technologie svařování? 3. Proč jste volil kovací teplotu blíže k horní hranici? 4. Co následuje po ohřátí polotovaru než se založí do lisu? 5. Co znamená položka "pracnost 18,5" uvedená v min/ks? Student položené otázky plně zodpověděl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO