Regenerativní tlumič odpružení

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Při jízdě automobilem dochází k neustálému kmitání odpružení vlivem nerovnosti vozovky. Tlumiče pohlcují nerovnostmi dodanou energii do odpružení, aby byl zvýšen jízdní komfort a ovladatelnost vozidla. Práce se na konkrétním koncepčním návrhu zabývá otázkou, jakým způsobem je možné energii z tlumičů získat a zda může být přínosem pro elektromobily.
When car is driven on bumpy road, then suspension is continuously vibrating. Energy of vibration is absorbed by shock absorber, which improves comfort and car handling. Thesis is investigating possibility of using vibration energy to gain elektricity on designed concept.
Description
Citation
JIRKŮ, F. Regenerativní tlumič odpružení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen) Ing. Lubor Zháňal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-11
Defence
Student seznámil odbornou komisi se svojí bakalářskou prací (zadání, cíle, řešení, výsledky a závěr). Následovala část, kdy byly zodpovězeny otázky oponenta uvedené v Oponentském posudku. Dále byly položeny otázky k bakalářské práci: - Jak dlouhý časový úsek byl v matematickém modelu vozovky uvažován? Kontroloval jste vygenerovanou vozovku zpětně například z pohledu spektrální hustoty? - Byla ve výpočtu zahrnuta taktéž účinnost turbíny? - Musí být pneumatické pružiny na vozidle také osazený tlumiči?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO