• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hydraulické tlumiče podvozků kolejových vozidel

Hydraulic shock absorbers of train bogie

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (3.054Mb)
review_117401.html (8.278Kb)
Author
Odehnal, Lukáš
Advisor
Kubík, Michal
Referee
Jeniš, Filip
Grade
C
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/178972
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/178972
http://hdl.handle.net/11012/178972
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá především konstrukčním řešením různých adaptivních tlumičů určených pro podvozky kolejových vozidel. Nejprve je sestaven obecný přehled informací týkajících se tohoto tématu. Následně jsou v hlavní části práce detailněji rozebrány současné konstrukce adaptivních tlumičů, které již byly testovány v praxi. Na závěr práce jsou konstrukce tlumičů včetně použitých parametrů porovnány za účelem získání dostatečně velkého statistického souboru, který by měl vést k usnadnění vývoje nového elektronicky řiditelného tlumiče na VUT v Brně.
 
This bachelor thesis mainly deals with design solutions of adaptive dampers used on railway vehicle bogies. The first part gives a general overview of the topic. The main part discusses current designs of adaptive dampers that have already been tested. Final part of the thesis compares the designs including their determining parameters in order to obtain a large enough sample to contribute to the development of a new, electronically controlled damper at the VUT in Brno.
 
Keywords
železnice, podvozek, adaptivní tlumič, MR tlumič, MR kapalina, railway, bogie, adaptive damper, MR damper, MR fluid
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Základy strojního inženýrství
Composition of Committee
doc. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Jan Brandejs, CSc. (člen) Ing. Michal Kubík, Ph.D. (člen) Ing. Petr Šperka, Ph.D. (člen) Ing. Aneta Zatočilová, Ph.D. (člen)
Date of defence
2019-06-17
Process of defence
Student prezentoval výsledky své práce a zodpověděl dotazy: Dotaz: 1)Jak funguje MR tlumič a na jakém fyzikálním principu funguje tlumič obecně? - zodpovězeno 2)Jaký je rozdíl mezi pasivním, semi-aktivním a aktivním odpružením? - zodpovězeno 3)K čemu slouží tlumič vrtění? - zodpovězeno 4)K utlumení jakých pohybů jsou určeny tlumiče popisované v práci? – zodpovězeno Šperka Ph.D. - Proč funguje tlumič? Na čem závisí tlumící síla? Jak je to u pružiny? Dokázal byste definovat viskozitu? – zodpovězeno Doc.Klapka – Proč je v sestavě tlumiče pružina - zodpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/178972
Source
ODEHNAL, L. Hydraulické tlumiče podvozků kolejových vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Collections
  • 2019 [552]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV