Funkční analýza konstrukce a vhodnosti použitého materiálu tepelného štítu turbodmychadla z hlediska spolehlivosti v podmínkách provozu běžného silničního motorového vozidla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se zabývá řešením problému s tepelným štítem turbodmychadla pro těžké nákladní automobily. V práci je zahrnut popis prvotního původu problému se zaměřením na ekologické normy a z nich plynoucí nutnost změn v konstrukci turbodmychadla. Dále je krok po kroku popsán postup při hledání příčin selhání součásti s využitím výsledků zátěžových testů a provedených analýz. Převážná část praktické části je zaměřena na použití vybraných nástrojů kvality pro nalezení kořenových příčin selhání tepelného štítu a také na pokročilé materiálové analýzy ověřující výsledky provedených kvalitativních analýz. V závěru práce jsou uvedena navrhovaná a přijatá opatření pro eliminaci opětovného vzniku podobného selhání a doporučení pro další vývoj.
Diploma thesis deals with solving of the problem with heat shield used in a turbocharger for heavy duty vehicles. The description of the problem origin with focus on environmental standarts and therefore a need of changes in turbocharger construction, is included. Further, the procedure for finding the component failure causes using the results of stress tests and analyses performed is described step by step. Most of the practical part is focused on a use of quality tools for finding a root cause of heat shield failure and also on advanced material analysis, verifying the results from quality analysis performed. An the end of the thesis there are suggested and accepted measures for elimination of similar failure recurrence and recommendations for further development.
Description
Citation
DVOŘÁKOVÁ, T. Funkční analýza konstrukce a vhodnosti použitého materiálu tepelného štítu turbodmychadla z hlediska spolehlivosti v podmínkách provozu běžného silničního motorového vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Kvalita, spolehlivost a bezpečnost
Comittee
doc. Ing. František Helebrant, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Blecha, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jan Blechta (člen) Ing. Vladimír Dokoupil, CSc. (člen) Ing. Jan Vlček (člen)
Date of acceptance
2019-06-17
Defence
Nastíněny cíle práce a její průběh: - nastíněny cíle práce - vznik řešeného problému - měření emisí EU - tepelný štít - popsána součást, popsány problémy při přechodu z naftového motoru na motor na CNG - popsán současný stav - zásah produktového inženýra, provedení zátěžových testů zatěžované sučásti - úkol k řešení DP - Ishokava diagram a 5 Proč - rozepsány poznatky - Ishokava diagram a 5 Proč - provedena analýza deformačních charakteristik - popsána změna designu součásti a materiálové analýzy - popsány výsledky stavu součásti po zátěžovém provozu Odpovídáno na otázky oponenta: - Causal MAP versus Boundary diagram - Jaké jsou metody Teorie tvořivého řešení Doplňkové otázky členů komise: - Otázky na termografii - ETA - co to je - Když by studentka dostala stejné zadání dnes, jaká by byla změna - V jakých teplotách se pohybujeme - Jaký materiál byl použitý a jaký byl k tomu důvod, v jaké formě je chrom na hrancích zrn - Rozdíl ve strukturách původního a nového materiálu - FMEA - co je to zkratka UPR - Není vyhodnocení na nové opatření - o kolik se to někam posunulo
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO