Vývoj tribometru pro měření adheze na reálné kolejnici

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Předložená diplomová práce se zabývá vývojem tribometru pro měření adheze na reálné kolejnici. Práce obsahuje přehled základních pojmů týkajících se kontaktu kola a kolejnice. Následuje přehled zařízení, která jsou schopna měřit adhezi na reálné trati. Vlastní řešení autora obsahuje konstrukční návrh tribometru, navrženou metodiku měření a také popis jednotlivých součástí. Výstupem práce je funkční vzorek, který je ověřen v laboratorních podmínkách a na reálné trati.
The submitted master’s thesis describes the development of a tribometer used to measure the adhesion of a real rail. The thesis contains an overview of the basic terms concerning wheel and rail contact. Following that, there is an overview of devicesthat are able to measure the adhesion on a real track. The author's solution includes a design of the tribometer, the proposed measurement methodology and also a description of the individual components. The result of this thesis is a functional device, verified in laboratory conditions and on a real track.
Description
Citation
VODEHNAL, M. Vývoj tribometru pro měření adheze na reálné kolejnici [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukční inženýrství
Comittee
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. David Paloušek, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Hutař, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Pavel Polach (člen) Ing. Radomír Mendřický, Ph.D. (člen) prof. Ing. Marián Dzimko, CSc. (člen) doc. Ing. Zdeněk Horák, Ph.D. (člen) Ing. Petr Čížek, Ph.D. (člen) Ing. Aleš Dočkal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-20
Defence
Student prezentoval výsledky své diplomové práce a zodpověděl otázky oponenta. Otázky oponenta: 1. Zdůvodněte, proč na obr. 2-2 působí síla "T" ve směru pohybu kola. ZODPOVĚZENO. 2. Vysvětlete schéma měřicího řetězce uvedené na obr. 5-22. ZODPOVĚZENO. Otázky členů komise k DP: 3. doc. Mazůrek: Jaká je použita měřicí karta? ZODPOVĚZENO. Z jakého důvodu je třeba využít PC? ZODPOVĚZENO. Pokusil jste se v práci zohlednit vliv nepřesnosti průměru kola (modelové zkreslení)? ZODPOVĚZENO. 4. Ing. Mendřický: Zkoušel jste měřit za různého počasí? ZODPOVĚZENO. Jaké je využití naměřených výsledků? ZODPOVĚZENO.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO