3D výuková aplikace s využitím hloubkových senzorů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Táto práca sa zaoberá vytvorením interaktívneho výukového systému, ktorý využitím hĺbkového senzora a projektora vykresľuje interaktívnu topografickú mapu na povrch piesku. Pri realizácii sa vychádzalo z existujúceho riešenia, ktoré predstavuje aplikácia AR Sandbox. Aplikácia okrem vizualizácie nadmorských výšok umožňuje interaktívne modelovanie terénu, pričom používateľa navádza farebným odlíšením k jeho správnemu vymodelovaniu. Bolo pripravené rozšírenie, ktoré umožňuje užívateľovi zvoliť si ľubovoľnú časť zemského povrchu pre vytváranie jej modelu. Riešenie využíva plný potenciál pôvodnej aplikácie a užívateľovi ponúka zažiť pútavú skúsenosť pri modelovaní známej oblasti zemského reliéfu či povodia rieky. Výsledkom práce je funkčný systém, nápomocný pre získavanie poznatkov z oblasti topografie a hydrológie. Užívateľské testovanie pomocou dotazníka UEQ ukázalo použiteľnosť, pričom pri dosiahnutí priemerného skóre 1.2, je riešenie na škále UEQ hodnotené ako nadpriemerný výsledok.
This work deals with the creation of an interactive learning system that uses depth sensor and projector to render an interactive topographic map on the top of the sand surface. Our solution is based on the existing application AR Sandbox. Aditionally to the visualization elevation, the application allows the user to model the terrain model interactivelly, while guiding him by color distinguishment to create model correctly. We have developed an extension that allows the user to choose any part of the Earth's surface to create its model. The solution utilizes the full potential of the original application and offers the user an engaging experience in modeling the landforms or river basins. The result of this work is an operational system, which is helpful for gaining the knowledge in the field of topography and hydrology. User testing was evaluated using a UEQ questionnaire and has proven the usability, while achieving average score of 1.2, which is rated above-average on the UEQ scale.
Description
Citation
ZUBRIK, T. 3D výuková aplikace s využitím hloubkových senzorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-12
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " A ". Otázky u obhajoby: Jak při škálování výšky terénu počítáte s objemem terénu? Jaký doporučujete další vývoj, aby bylo Vaše řešení vhodně využitelné pro výukové účely?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO