Show simple item record

3D Educational Application Using the Depth Sensors

dc.contributor.advisorVeľas, Martincs
dc.contributor.authorZubrik, Tomášcs
dc.date.accessioned2020-06-23T08:13:07Z
dc.date.available2020-06-23T08:13:07Z
dc.date.created2019cs
dc.identifier.citationZUBRIK, T. 3D výuková aplikace s využitím hloubkových senzorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.cs
dc.identifier.other121874cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/180103
dc.description.abstractTáto práca sa zaoberá vytvorením interaktívneho výukového systému, ktorý využitím hĺbkového senzora a projektora vykresľuje interaktívnu topografickú mapu na povrch piesku. Pri realizácii sa vychádzalo z existujúceho riešenia, ktoré predstavuje aplikácia AR Sandbox. Aplikácia okrem vizualizácie nadmorských výšok umožňuje interaktívne modelovanie terénu, pričom používateľa navádza farebným odlíšením k jeho správnemu vymodelovaniu. Bolo pripravené rozšírenie, ktoré umožňuje užívateľovi zvoliť si ľubovoľnú časť zemského povrchu pre vytváranie jej modelu. Riešenie využíva plný potenciál pôvodnej aplikácie a užívateľovi ponúka zažiť pútavú skúsenosť pri modelovaní známej oblasti zemského reliéfu či povodia rieky. Výsledkom práce je funkčný systém, nápomocný pre získavanie poznatkov z oblasti topografie a hydrológie. Užívateľské testovanie pomocou dotazníka UEQ ukázalo použiteľnosť, pričom pri dosiahnutí priemerného skóre 1.2, je riešenie na škále UEQ hodnotené ako nadpriemerný výsledok.cs
dc.description.abstractThis work deals with the creation of an interactive learning system that uses depth sensor and projector to render an interactive topographic map on the top of the sand surface. Our solution is based on the existing application AR Sandbox. Aditionally to the visualization elevation, the application allows the user to model the terrain model interactivelly, while guiding him by color distinguishment to create model correctly. We have developed an extension that allows the user to choose any part of the Earth's surface to create its model. The solution utilizes the full potential of the original application and offers the user an engaging experience in modeling the landforms or river basins. The result of this work is an operational system, which is helpful for gaining the knowledge in the field of topography and hydrology. User testing was evaluated using a UEQ questionnaire and has proven the usability, while achieving average score of 1.2, which is rated above-average on the UEQ scale.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologiícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjecthĺbkový senzorcs
dc.subjectKinectcs
dc.subjectkalibráciacs
dc.subjectinteraktívne metódycs
dc.subjectAR Sandboxcs
dc.subjecttopografiacs
dc.subjectdigitálny výškový modelcs
dc.subjectdepth sensoren
dc.subjectKinecten
dc.subjectcalibrationen
dc.subjectinteractive methodsen
dc.subjectAR Sandboxen
dc.subjecttopographyen
dc.subjectdigital elevation model (DEM)en
dc.title3D výuková aplikace s využitím hloubkových senzorůcs
dc.title.alternative3D Educational Application Using the Depth Sensorsen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2019-06-12cs
dcterms.modified2019-07-08-13:31:15cs
thesis.disciplineInformační technologiecs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. Ústav počítačové grafiky a multimédiícs
thesis.levelBakalářskýcs
thesis.nameBc.cs
sync.item.dbid121874en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2021.11.12 18:59:41en
sync.item.modts2021.11.12 18:46:58en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta informačních technologiícs
dc.contributor.refereeBeran, Vítězslavcs
dc.description.markAcs
dc.type.driverbachelorThesisen
dc.type.evskpbakalářská prácecs
but.committeedoc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen)cs
but.defenceStudent nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " A ". Otázky u obhajoby: Jak při škálování výšky terénu počítáte s objemem terénu? Jaký doporučujete další vývoj, aby bylo Vaše řešení vhodně využitelné pro výukové účely?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programInformační technologiecs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record