Aplikace posilovaného učení při řízení modelu vozidla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zabývá vytvořením autonomního agenta pro řízení modelu vozidla. Rozhodování agenta je řízeno pomocí posilovaného učení (reinforcement learning) s využitím neuronových sítí. Agent získává snímky z přední kamery vozidla a na základě jejich interpretace vybírá vhodné akce pro řízení vozidla. V rámci práce jsem navrhl několik funkcí odměn a s vytvořenými modely jsem experimentoval úpravou hyperparametrů. Výsledný agent pak simuluje řízení vozidla na silnici. Výsledek této práce ukazuje možný přístup k ovládání autonomního vozidla, které se učí řídit metodou strojového učení v simulátoru CARLA.
The goal of this thesis is a creation of an autonomous agent that can control a vehicle. The agent utilizes reinforcement learning that uses neural networks. The agent interprets images from the front vehicle camera and selects appropriate actions to control the vehicle. I designed and created reward functions and then experimented with hyperparameters setup. Trained agent simulate driving on the road. The result of this thesis shows a possible approach to control an autonomous vehicle agent using machine learning method in CARLA simulator.
Description
Citation
MASLOWSKI, P. Aplikace posilovaného učení při řízení modelu vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) doc. RNDr. Dana Hliněná, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (člen) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Byly při trénování použity různé podmínky ovlivňující obraz? (počasí, denní doba) Jaké tyto podmínky (by) měly vliv na rychlost a výsledky učení přiložených modelů? Proč jste volil pouze 5 poloh volantu? Použil jste metodu Q-learning? Bylo při testech rozhodující, co přesně automobil při testech udělá?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO