Podpora hraní deskové hry Mlýny mobilní aplikací

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Cílem této práce je vytvořit aplikaci pro mobilní zařízení řešící úlohou určení nejlepšího tahu ve hře Mlýny ze snímku kamery chytrého zařízení. Úloha je rozdělena na podproblémy detekce pozice a následného určení nejlepšího tahu. Rozpoznání pozice je řešeno použitím detekce hran, hledání kružnic s využitím Houghovy transformace a následné detekce barvy v nalezených kružnicích. Nalezení nejlepšího tahu je řešeno vlastním ohodnocením pozice a prohledávání stavového prostoru pomocí algoritmu Alfa-Beta. S využitím knihovny OpenCV a vývojového prostředí Android Studio byla vytvořena vzorová aplikace spustitelná pod systémem Android verze 5 a vyšší. Vzorová aplikace řeší obě úlohy.
The aim of this work is to create an application for mobile device solving the task of determination the best move in game Nine men's morris from a camera snapshot taken on smart device. The task is divided into the problem of position detection and determination of the best move. Position recognition is solved by using edge detection, finding circles using Hough transform and subsequent color detection in found circles. Finding the best move is solved by own position evaluation and state space search using the Alpha-Beta algorithm. Using the OpenCV library and the Android Studio development environment, a sample application executable under Android version 5 and higher was created. The sample application solves both tasks.
Description
Citation
KOLÍNEK, D. Podpora hraní deskové hry Mlýny mobilní aplikací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) doc. RNDr. Dana Hliněná, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (člen) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Josef Strnadel, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Proč považujete algoritmus Minimax za "druh algoritmu pracujícího na zpětném vyhledávání", jak uvádíte na str. 5? Jaký je rozdíl mezi konvolucí fotografie a konvolucí snímku (str. 10)?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO