Hybridní raytracing v rozhraní DXR
Hybrid Raytracing in DXR

Author
Advisor
Kobrtek, JozefReferee
Matýšek, MichalGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je zhodnotit míru použitelnosti hardwarové akcelerace sledování paprsků na grafických procesorech, v současných herních a zobrazovacích enginech. K dosažení tohoto cíle je použit systém DirectX Ray Tracing a grafické akcelerátory Nvidia Turing. Práce obsahuje návrh a implementaci hybridního enginu s podporou akcelerace sledování paprsku, nad kterým jsou implementovány často používané grafické efekty -- tvrdé a měkké stíny, odrazy a ambientní okluze. K hodnocení je přistoupeno z hlediska náročnosti integrace do existujícího enginu, výkonnosti výsledného systému a výhodnosti implementace zvolených grafických efektů. Součástí práce je integrace DXR do existujícího enginu používaného v reálných podmínkách a testování výkonnosti zahrnující parametry paprsků vyslaných za sekundu, času stavby akceleračních struktur a doby výpočtu sledování paprsku na GPU. The goal of this thesis is to evaluate the usability of hardware accelerated ray tracing in near-future rendering engines. Specifically, DirectX Ray Tracing API and Nvidia Turing architecture are being examined. Design and implementation of a hybrid rendering engine with support for hardware accelerated ray tracing is included and used in implementation of frequently used graphical effects -- hard and soft shadows, reflections, and Ambient Occlusion. The assessment is made in terms of difficulty of integration into a rendering engine, performance of the resulting system and suitability of implementation of chosen graphical effects. Performance parameters -- including number of rays cast per second, time to build acceleration structures and computation time on the GPU -- are tested and discussed.
Keywords
Ray Tracing, Hybridní Ray Tracing, DXR, DirectX, DirectX Ray Tracing, Rasterizace, Nvidia Turing, Akcelerovaný Ray Tracing, Ambient Occlusion, Ray Tracing, Hybrid Ray Tracing, DXR, DirectX, DirectX Ray Tracing, Rasterization, Nvidia Turing, Accelerated Ray Tracing, Ambient OcclusionLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Hradiš, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Libor Polčák, Ph.D. (člen) doc. Ing. Marián Šimko, Ph.D. (člen)Date of defence
2019-06-17Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Řádově jak velké modely jste používal? Je při výpočtu nutné používat originální modely v původním rozlišení?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/180374http://hdl.handle.net/11012/189950
Source
POLÁŠEK, T. Hybridní raytracing v rozhraní DXR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.Collections
- 2019 [172]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Simulace šíření zvukové vlny v uzavřeném prostoru pomocí prostředků geometrické akustiky
Husák, OndřejTato bakalářská práce pojednává o simulaci šíření zvukové vlny v uzavřeném prostoru pomocí prostředků geometrické akustiky. Zejména se jedná o srovnání a použití Obrazové metody, metody Ray-Tracing a metody Beam-Tracing ... -
Ray-tracing s knihovnou IPP
Kukla, MichalPráce se zabývá návrhem a implementací ray-tracingu a path-tracingu s využitím knihovny IPP. Teoretická část diskutuje současné postupy při akceleraci zmínených algoritmů a možnost paralelizace. V další části práce je ... -
Koncept moderního LED svítidla pro osvětlení pozemních komunikací
Krejčí, MiroslavTato práce se zabývá návrhem optického systému svítidla pro osvětlení pozemních komunikací. Na začátku jsou popsány základní fotometrické veličiny a metodika hodnocení osvětlení komunikací vybrané třídy osvětlení M. Dalším ...