• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • dizertační práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek

Advanced Control Algorithms of Powertrain Units

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-Ing. Dusan Slimarik Ph.D.pdf (69.46Kb)
Posudek-Oponent prace-Oponentsky_posudek_disertacni_prace_Ing_Milan_Spicak.pdf (317.2Kb)
Posudek-Oponent prace-doc. M. Puskar.pdf (66.86Kb)
Posudek-Vedouci prace-stanovisko skolitele.pdf (29.94Kb)
final-thesis.pdf (3.150Mb)
thesis-1.pdf (939.6Kb)
review_122555.html (1.950Kb)
Author
Špičák, Milan
Advisor
Píštěk, Václav
Referee
Puškár, Michal
Slimařík,, Dušan
Kučera, Pavel
Grade
P
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá výpočetním řízením pohonných jednotek motorových vozidel použitím společné proměnné, točivého momentu. Práce je rozdělena do třech částí, první část se zabývá návrhem metody pro odhad točivého momentu na základě známých či měřených veličin vozidla. Druhá část práce se věnuje návrhu algoritmu pro řízení pohonné jednotky pomocí dílčích požadavků na točivý moment. V třetí části je experimentálně řešena optimalizace zrychlení vozidla právě řízením točivého momentu.
 
This thesis describes computational control of vehicle powertrains using common variable, engine torque. The thesis is divided into three main parts. The first one shows design of methods for torque estimation using known or measured variables on the vehicle. The second part contains design of powertrain control algorithm utilizing the engine torque as a common variable among individual modules. The third part describes experimental optimization of the longitudinal acceleration of a vehicle using torque control.
 
Keywords
točivý moment, počítačové řízení, pohonná jednotka, výpočtový model, regulátor, měření momentu, spalovací motor, engine torque, control systems, vehicle powertrain, computational model, regulator, torque measurement, combustion engine
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukční a procesní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Michal Puškár, Ph.D. (člen) Ing. Dušan Slimařík, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (člen) prof. Ing. František Bauer, CSc. (člen) doc. Ing. Tomáš Návrat, Ph.D. (člen)
Date of defence
2019-10-31
Process of defence
Práce podle konstatování komise má přínos pro praktické aplikace v motorsportu. Doktorand ještě vylepší teze (zkrácenou verzi DDP).
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/180741
Source
ŠPIČÁK, M. Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Collections
  • 2019 [36]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV