Multiagentní podpora pro vytváření strategických her
Multiagent Support for Strategic Games

Author
Advisor
Zbořil, FrantišekReferee
Uhlíř, VáclavGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/187238http://hdl.handle.net/11012/189648Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/187238
http://hdl.handle.net/11012/189648
http://hdl.handle.net/11012/187238
http://hdl.handle.net/11012/189648
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce je věnována návrhu systému schopného tvorby obecných, autonomních ovládacích prvků strategických her založených na agentních systémech s podporou sociálních schopností, inteligentního rozhodování a učení. Budou popsány základní typy strategických her a problémy náročnosti jejich hraní, stejně jako aktuální trendy ve vývoji herních inteligencí. Poté budou prezentovány návrh a implementace výsledného systému, fungující model pro konkrétní hru a výsledky dosažené jeho testováním. This thesis is dedicated to creating a new system with capabilities to create new generic, autonomous strategy computer game controlling elements based on multi-agent systems with social, intelligent decision-making and learning skills. Basic types of strategy games and problems of their playing will be introduced, along with currently used methods of intelligent game AI development. This thesis also presents design and implementation of the new system, working model for a specific game and results obtained while testing it.
Keywords
Multiagentní systémy, strojové učení, učení agentů, strategické hry, počítačové hry, boti, rozhodování agentů, sociální schopnosti agentů, genetické algoritmy, Multi agent systems, MAS, machine learning, agent learning, strategic games, computer games, bots, agent decision-making, agent social capabilities, genetic algorithmsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Inteligentní systémyComposition of Committee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) prof. RNDr. Milan Češka, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (člen) Luděk Matyska (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (člen)Date of defence
2018-06-21Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm 4F, protože práce splnila zadání jen částečně. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující. Otázky u obhajoby: Kapitola 4. Zmiňuje " Posilované učení ", Kapitola 7 zase " Učení bez učitele ", které učení a jak je využito ve vytvořeném frameworku? V kapitole 7.2.4 je zmíněno " U nového jedince začíná jeho počáteční fitness na nule. S každou nedokonalostí je odečten jistý počet bodů ...", jak je možné že práce dále zmiňuje "... se hodnocení jedinců běžně pohybuje v intervalu (-120, 30). " Jakou funkci plní ve frameworku "genetické algoritmy", (jejichž volání je v odevzdaném kódu zakomentováno a) které jako fitness funkci používají metriku nezávislou na průběhu nebo výsledku hry?Result of the defence
práce nebyla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/187238http://hdl.handle.net/11012/189648
Source
KNAPEK, P. Multiagentní podpora pro vytváření strategických her [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2018.Collections
- 2018 [161]