Multiagentní podpora pro vytváření strategických her

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce je věnována návrhu systému schopného tvorby obecných, autonomních ovládacích prvků strategických her založených na agentních systémech s podporou sociálních schopností, inteligentního rozhodování a učení. Budou popsány základní typy strategických her a problémy náročnosti jejich hraní, stejně jako aktuální trendy ve vývoji herních inteligencí. Poté budou prezentovány návrh a implementace výsledného systému, fungující model pro konkrétní hru a výsledky dosažené jeho testováním.
This thesis is dedicated to creating a new system with capabilities to create new generic, autonomous strategy computer game controlling elements based on multi-agent systems with social, intelligent decision-making and learning skills. Basic types of strategy games and problems of their playing will be introduced, along with currently used methods of intelligent game AI development. This thesis also presents design and implementation of the new system, working model for a specific game and results obtained while testing it.
Description
Citation
KNAPEK, P. Multiagentní podpora pro vytváření strategických her [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Inteligentní systémy
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) prof. RNDr. Milan Češka, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (člen) Luděk Matyska (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-21
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Oponent hodnotil práci stupněm 4F, protože práce splnila zadání jen částečně. Student nedokázal vyvrátit výtky oponenta. Komise shledala nedostatky práce natolik závažné, že se práci rozhodla hodnotit jako nevyhovující. Otázky u obhajoby: Kapitola 4. Zmiňuje " Posilované učení ", Kapitola 7 zase " Učení bez učitele ", které učení a jak je využito ve vytvořeném frameworku? V kapitole 7.2.4 je zmíněno " U nového jedince začíná jeho počáteční fitness na nule. S každou nedokonalostí je odečten jistý počet bodů  ...", jak je možné že práce dále zmiňuje "... se hodnocení jedinců běžně pohybuje v intervalu (-120, 30). " Jakou funkci plní ve frameworku "genetické algoritmy", (jejichž volání je v odevzdaném kódu zakomentováno a) které jako fitness funkci používají metriku nezávislou na průběhu nebo výsledku hry?
Result of defence
práce nebyla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO