Dynamická prezentace fotografií s využitím hloubkové mapy

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou, jak využít hloubkovou mapu k dynamické prezentaci statické fotografie. V práci je představen algoritmus sloužící k vytvoření prostorového modelu. Ten poslouží k vykreslení objektů na vstupní fotografii tak, aby při pohybu virtuální kamery v jeho okolí došlo k vytvoření paralax efektu díky hloubce v obrazu. Dále je v práci navržen postup, jak vyplnit chybějící obrazová data v modelu. Je navrženo využití techniky nazývané vedená syntéza textur, kde dochází k využití vykresleného modelu v roli vodítka syntézy. Doplněné obrazové informace do modelu následně umožňují větší svobodu pohybu virtuální kamery v okolí modelu, aniž by docházelo k vykreslení vizuálně rušivých fragmentů. Výsledný pohyb virtuální kamery je možné následně uložit do jednoduché video sekvence, která poslouží k prezentaci vstupní fotografie.
This master's thesis focuses on the dynamic presentation of still photography using a depth map. This text presents an algorithm that describes the process of creating a spatial model which is used to render input photography so that the movement of virtual camera creates parallax effect due to depth in image. The thesis also presents an approach how to infill the missing data in the model. It is suggested that a guided texture synthesis is used for this problem by using rendering outputs of the model themselves as guides. Additional information in model allows the virtual camera to move more freely. The final result of the camera movement can be saved to simple video sequence which can be used for presenting the input photography.
Description
Citation
HANZLÍČEK, J. Dynamická prezentace fotografií s využitím hloubkové mapy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Hradiš, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Libor Polčák, Ph.D. (člen) doc. Ing. Marián Šimko, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-17
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Pro vytvoření videa ze statické fotky je v implementované aplikaci třeba, aby uživatel poskytl několik parametrů - počáteční a koncovou pozici kamery a nastavení vodítek pro syntézu textur textur pro vyplňování oblastí, které v původním pohledu chybí. Bylo by možné celý proces automatizovat? V práci navrhujete vyplnit chybějící oblasti v modelu automaticky generovanou texturou, která je nanášena na jednoduchou "záplatu". Bylo by možné chybějící oblasti v modelu místo "záplaty" doplnit i geometrickou informací, např. odhadnout tvar chybějícího údolí?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO