Browsing 2006 by Issue Date
Now showing items 21-40 of 166
-
Nástroj pro střih videosekvencí
Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou jadra pre strih video sekvencií. To v sebe zahŕňa tri fázy. Prvou fázou je skúmanie dostupných nástrojov umožňujúcich strih videa. Druhou je návrh architektúry strihacieho ... -
Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí ... -
Generování pseudonáhodných čísel v FPGA
V tejto bakalárskej práci boli prebrané možnosti implementácie hardvérových generátorov pseudonáhodných čísel. Konkrétne pojednáva o dvoch najpoužívanejších spôsoboch generovania pseudonáhodných čísel v číslicových systémoch ... -
PC jako hraniční směrovač poskytovatele služeb Internetu
Práce se snaží zmapovat strukturu sítě středně velkého poskytovatel připojení k internetu v okolí Rousínova a zjistit požadavky poskytovatele na funkčnost směrovače. Práce především diskutuje zvolenou distribuci operačního ... -
Detekce poznávací značky v obraze
Tento projekt se zabývá automatickou detekcí značky vozidla založené na hledání úseček ve vstupním obraze. V úvodu je popsán hlavní problém současných metod a stanovat cíl práce. Následuje popis několika základních metod, ... -
Řešení úloh s neurčitostí
V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského ... -
Inzertní systém
Táto bakalárska práca sa zaoberá s inzertným systémom a inzerovaním na internete. Bola potrebná dôkladná analýza inzertných systémov a inzerovania. Potom bolo možné implementovať samotný systém. Systém bol implementovaní ... -
Implementace diskusní skupiny pro studenty
Tato práce se zabývá analýzou a vývojem informačního systému - diskusní skupiny určené pro používání studenty technické školy. Práce je zaměřena především na shrnutí poznatků při implementaci speciálních funkcí jakožto ... -
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Bakalářská práce popisuje techniky použité při vytváření grafického intra, jejich výhody a nevýhody při dosahování limitů omezení výsledných spouštěcích souborů, dále pak historii demoscény, seznámení s knihovnou OpenGL. ... -
Použití evolučního algoritmu ve hře šachy
Táto práca sa zaoberá návrhom evolučného algoritmu pre umelú inteligenciu v hre šach. K dosiahnutiu tohto cieľa je použitý tzv. genetický algoritmus. Pre implementáciu algoritmu a grafického rozhrania bol využitý programovací ... -
Rasterizace vektorových fontů na LCD
Táto bakalárska práca sa zaoberá sub-pixelovovým zobrazením vektorového písma. Všeobecne popisuje reprezentáciu a vykreslovanie vektorového písma. Stručne porovnáva výhody oproti reprezentácii bitmapového písma. Zahrňuje ... -
Rozpoznávání registračních značek vozidel
Práce se zabývá možnostmi využití teoretických poznatků z oblasti umělé inteligence, strojového vidění a neuronových sítí pri konstrukci systémů pro automatické rozpoznávání evidenčních čísel vozidel. Do této problematiky ... -
Detekce narušení počítačové sítě
Stále rastúce rozšírenie a priepustnosť počitačových sietí prináša mnoho bezpečnostných hrozieb. Jedným z prostriedkov zabezpečenia sú systémy detekcie narušenia (IDS). Nízka priepustnosť softwérových IDS vyúsťuje vo vývoj ... -
Ztrátová komprese obrazu
Tato práce se zabývá pokročilými metodami ztrátové komprese obrazu. Mezi tyto metody patří diskrétní kosinová transformace a Haarova diskrétní vlnková transformace. Dále je zde vysvětlen princip barevných modelů a algoritmů ... -
OpenSceneGraph
OpenSceneGraph je voľne šíriteľný, multiplatformový interface pre programátorov aplikácií umožňujúci vytvorenie komplexného grafu scény, poskytujúceho vysokovýkonné 3D grafické zobrazovanie používané vývojármi aplikácií ... -
Applet pro hraní hry Go
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou appletu v jazyce Java, umožňujícího hraní deskové hry Go pomocí počítače a také hru dvou hráčů přes Internet. Cílem práce však není vytvořit applet, který by pomocí vlastní inteligence ... -
Warping a morfing obrazu
Warping a morfing jsou počítačové efekty s použitím hlavně v zábavním průmyslu. Práce obsahuje postupy a techniky nutné k jejich vytvoření. Zaměřuje se na operace s dvourozměrným navzorkovaným obrazem. Nedílnou součástí ... -
Informační systém Hotelnet
Cílem mé práce bylo vytvořit systém ovládaný přes webové rozhraní, který umožňuje administrátorům spravovat uživatele a počítače v malé síti (do 250 počítačů) a spravovat celou tuto síť. Systém je modulární. Jeho výhodou ... -
Analýza a transformace kódů
Práce popisuje metody a postupy používané k analýze a transformaci kódů. Obsahuje základní informace o vědním oboru reverzní inženýrství a jeho užití ve výpočetní technice i mimo ni. Hlavním cílem je vytvoření prostředku ... -
Převod křivky z rastru na vektorovou representaci
V mém procesu vektorizace se snažím o převod vstupního šedotónového obrazu na vektorový se snahou o co největší podobnost se vstupním obrazem. Vektorizace se provádí pomocí aproximace křivkou, jenže aproximovat lze pouze ...