Now showing items 21-40 of 166

  • Nástroj pro střih videosekvencí 

    Krivda, Marian
    Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou jadra pre strih video sekvencií. To v sebe zahŕňa tri fázy. Prvou fázou je skúmanie dostupných nástrojov umožňujúcich strih videa. Druhou je návrh architektúry strihacieho ...
  • Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti 

    Dudka, Kamil
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí ...
  • Generování pseudonáhodných čísel v FPGA 

    Korček, Pavol
    V tejto bakalárskej práci boli prebrané možnosti implementácie hardvérových generátorov pseudonáhodných čísel. Konkrétne pojednáva o dvoch najpoužívanejších spôsoboch generovania pseudonáhodných čísel v číslicových systémoch ...
  • PC jako hraniční směrovač poskytovatele služeb Internetu 

    Nowak, Michal
    Práce se snaží zmapovat strukturu sítě středně velkého poskytovatel připojení k internetu v okolí Rousínova a zjistit požadavky poskytovatele na funkčnost směrovače. Práce především diskutuje zvolenou distribuci operačního ...
  • Detekce poznávací značky v obraze 

    Homola, Miloš
    Tento projekt se zabývá automatickou detekcí značky vozidla založené na hledání úseček ve vstupním obraze. V úvodu je popsán hlavní problém současných metod a stanovat cíl práce. Následuje popis několika základních metod, ...
  • Řešení úloh s neurčitostí 

    Hrdý, Libor
    V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského ...
  • Inzertní systém 

    Birkus, Kristián
    Táto bakalárska práca sa zaoberá s inzertným systémom a inzerovaním na internete. Bola potrebná dôkladná analýza inzertných systémov a inzerovania. Potom bolo možné implementovať samotný systém. Systém bol implementovaní ...
  • Implementace diskusní skupiny pro studenty 

    Šebek, Michal
    Tato práce se zabývá analýzou a vývojem informačního systému - diskusní skupiny určené pro používání studenty technické školy. Práce je zaměřena především na shrnutí poznatků při implementaci speciálních funkcí jakožto ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Drobisz, Tomáš
    Bakalářská práce popisuje techniky použité při vytváření grafického intra, jejich výhody a nevýhody při dosahování limitů omezení výsledných spouštěcích souborů, dále pak historii demoscény, seznámení s knihovnou OpenGL. ...
  • Použití evolučního algoritmu ve hře šachy 

    Urminský, Andrej
    Táto práca sa zaoberá návrhom evolučného algoritmu pre umelú inteligenciu v hre šach. K dosiahnutiu tohto cieľa je použitý tzv. genetický algoritmus. Pre implementáciu algoritmu a grafického rozhrania bol využitý programovací ...
  • Rasterizace vektorových fontů na LCD 

    Hrušovský, Marek
    Táto bakalárska práca sa zaoberá sub-pixelovovým zobrazením vektorového písma. Všeobecne popisuje reprezentáciu a vykreslovanie vektorového písma. Stručne porovnáva výhody oproti reprezentácii bitmapového písma. Zahrňuje ...
  • Rozpoznávání registračních značek vozidel 

    Martinský, Ondrej
    Práce se zabývá možnostmi využití teoretických poznatků z oblasti umělé inteligence, strojového vidění a neuronových sítí pri konstrukci systémů pro automatické rozpoznávání evidenčních čísel vozidel. Do této problematiky ...
  • Detekce narušení počítačové sítě 

    Hank, Andrej
    Stále rastúce rozšírenie a priepustnosť počitačových sietí prináša mnoho bezpečnostných hrozieb. Jedným z prostriedkov zabezpečenia sú systémy detekcie narušenia (IDS). Nízka priepustnosť softwérových IDS vyúsťuje vo vývoj ...
  • Ztrátová komprese obrazu 

    Bařina, David
    Tato práce se zabývá pokročilými metodami ztrátové komprese obrazu. Mezi tyto metody patří diskrétní kosinová transformace a Haarova diskrétní vlnková transformace. Dále je zde vysvětlen princip barevných modelů a algoritmů ...
  • OpenSceneGraph 

    Javorský, Peter
    OpenSceneGraph je voľne šíriteľný, multiplatformový interface pre programátorov aplikácií umožňujúci vytvorenie komplexného grafu scény, poskytujúceho vysokovýkonné 3D grafické zobrazovanie používané vývojármi aplikácií ...
  • Applet pro hraní hry Go 

    Dosoudil, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou appletu v jazyce Java, umožňujícího hraní deskové hry Go pomocí počítače a také hru dvou hráčů přes Internet. Cílem práce však není vytvořit applet, který by pomocí vlastní inteligence ...
  • Warping a morfing obrazu 

    Kuběna, Petr
    Warping a morfing jsou počítačové efekty s použitím hlavně v zábavním průmyslu. Práce obsahuje postupy a techniky nutné k jejich vytvoření. Zaměřuje se na operace s dvourozměrným navzorkovaným obrazem. Nedílnou součástí ...
  • Informační systém Hotelnet 

    Šturala, Aleš
    Cílem mé práce bylo vytvořit systém ovládaný přes webové rozhraní, který umožňuje administrátorům spravovat uživatele a počítače v malé síti (do 250 počítačů) a spravovat celou tuto síť. Systém je modulární. Jeho výhodou ...
  • Analýza a transformace kódů 

    Křoustek, Jakub
    Práce popisuje metody a postupy používané k analýze a transformaci kódů. Obsahuje základní informace o vědním oboru reverzní inženýrství a jeho užití ve výpočetní technice i mimo ni. Hlavním cílem je vytvoření prostředku ...
  • Převod křivky z rastru na vektorovou representaci 

    Král, Jiří
    V mém procesu vektorizace se snažím o převod vstupního šedotónového obrazu na vektorový se snahou o co největší podobnost se vstupním obrazem. Vektorizace se provádí pomocí aproximace křivkou, jenže aproximovat lze pouze ...