Modelování a identifikace hydraulického posilovače řízení osobního automobilu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá identifikací a modelováním elektrohydraulického posilovače řízení os. automobilu. První část práce je rešeršní. Pojednává o třech způsobech realizace posilovacího účinku, které se využívají u osobních a nákladních automobilů; dále se věnuje způsobu přenosu dat pomocí CAN sběrnice mezi řídící jednotkou a hydrogenerátorem posilovače, který máme k dispozici. Na základě experimentu za použití vhodných senzorů vyjadřuje základní vztahy mezi rychlostí vozu, otáčkami motoru hydogenerátoru a kroutícím momentem na volantu.
This work deals with identification and modelling of electrohydraulic power steering, deals with method of data transmission between control unit and booster pump and on the basis of an experiment using appropriate sensors reflects the basic relationship between vehicle speed, engine speed and torque on the steering wheel.
Description
Citation
PAVELEC, M. Modelování a identifikace hydraulického posilovače řízení osobního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Strojní inženýrství
Comittee
Ing. Lubomír Junek, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Jiří Burša, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Vladimír Fuis, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Florian, CSc. (člen) doc. Ing. Luboš Náhlík, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jana Horníková, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Švancara, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2011-06-21
Defence
Posluchač představil běhen asi 10 minut svou bakalářskou práci. Následně odpověděl všechny na otázky oponenta a dalších členů komise.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO