Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Synthesis of the musical audio signal using direct generation of harmonics
Author
Advisor
Přikryl, LuborReferee
Mekyska, JiříGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní. This thesis is focused on musical sound synthesis, in particular, the method of additive synthesis. The main goal is to implement a software musical instrument in the VST3 plug-in format, using the C++ programming language and the JUCE application framework. The final program offers spectral components editing capabilities and is able to morph between user-defined spectrum states in time. The introduction summarizes some common synthesis methods and their advantages or disadvantages. Next section deals with the technology used during the VST3 plug-in implementation and describes core parts that make up the final application. This analysis is focused mainly on the signal processing part, but there is also a brief description of the graphical user interface.
Keywords
Aditivní syntéza, C++, JUCE, syntezátor, virtuální nástroj, VST3, zásuvný modul, Additive synthesis, C++, JUCE, synthesiser, virtual instrument, VST3, plug-inLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Zvuková produkce a nahráváníComposition of Committee
prof. Ing. Kamil Vrba, CSc. (předseda) doc. Mgr. Pavel Rajmic, Ph.D. (místopředseda) Ing. Miroslav Balík, Ph.D. (člen) RNDr. Lubor Přikryl (člen) Ing.MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (člen) Ing. Pavel Záviška (člen)Date of defence
2020-06-24Process of defence
Student prezentoval výsledky své práce a komise byla seznámena s posudky. Otázky oponenta: Existují i jiné nefourierovské součtové metody než ty, uvedené v práci? Pokud ano, na čem jsou založeny a proč se v běžném hudebním kontextu neprosadily? Student obhájil bakalářskou práci a odpověděl na otázky členů komise a oponenta.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190442Source
JEŽEK, Š. Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.Collections
- 2020 [427]