Počítačové hry a lidský mozek
Computer Games and the Human Brain

Author
Advisor
Ellederová, EvaReferee
Šedrlová, MagdalenaGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/190558Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/190558
http://hdl.handle.net/11012/190558
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou počítačových her a jejich vlivu na lidský mozek. Cílem první kapitoly je popsat základní vlastnostmi lidského mozku a jeho schopnosti, které developeři počítačových her využívají při vytváření her pro jejich cílovou skupinu zákazníků. Druhá kapitola se zaměřuje na lidské emoce a projevy, které developerům pomáhají, aby mohli vyhovět všem potencionálním uživatelům. Dále tato kapitola popisuje, jak mohou developeři prostřednictvím různých herních aspektů, jakými jsou hudba, narativ, grafický design a herní mód, v člověku evokovat určité emoce a donutit je podvědomě vnímat atmosféru hry. V práci je také popsán vliv těchto aspektů na lidské chování. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá závislostí na hrách a s tím spojenou problematikou. Praktická část práce se věnuje dotazníkovému průzkumu, jehož účelem bylo potvrdit nebo vyvrátit tvrzení v teoretické části. Dále poukazuje na genderové rozdíly v průmyslu počítačových her a ukazuje preference respondentů, které by mohly developerům umožnit zdokonalit kvalitu počítačových her. This bachelor’s thesis deals with computer games and their influence on the human brain. The aim of the first chapter is to describe fundamental properties of the human brain and its abilities, which computer game developers consider when designing a game for their target audience. The second chapter focuses on human emotions and their manifestations, and how it might help developers comply with potential gamers’ requirements. Furthermore, the chapter describes how developers can trigger human emotions via different game aspects, in particular music, narrative, graphics and game mode, and how they use them to make the players subconsciously feel the atmosphere of the game. Besides, the influence of these aspects on the human behaviour is described. The last chapter of the theoretical part of the thesis deals with an addiction to games and the problems associated with it. The practical part of the thesis is concerned with research whose purpose was to either support or reject claims in the theoretical part. Moreover, it shows differences between genders in computer gaming and shows respondents’ preferences, which could help developers to improve the quality of their games.
Keywords
počítačové hry, mozek, genderové rozdíly, emoce, mysl, hráči počítačových her, vývojáři počítačových her, hudba, narativ, grafický design, závislost, computer games, brain, gender differences, emotions, mind, gamers, game developers, music, narrative, graphics, addictionLanguage
angličtina (English)Study brunch
Angličtina v elektrotechnice a informaticeComposition of Committee
prof. Ing. Vladislav Musil, CSc. (předseda) PaedDr. Alena Baumgartnerová (místopředseda) PhDr. Milan Smutný, Ph.D. (člen) Mgr. Petra Zmrzlá, Ph.D. (člen) Mgr. Ing. Eva Ellederová (člen) Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (člen) M. A. Kenneth Froehling (člen)Date of defence
2020-06-24Process of defence
Student velmi podrobně prezentoval svou bakalářskou práci s drobnými chybami v angličtině a částečně zodpověděl kladené otázky.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190558Source
HANUŠ, M. Počítačové hry a lidský mozek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.Collections
- 2020 [427]