• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2020
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2020
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení

Aircraft Flight Controls Actuator - Modeling and Control

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
appendix-1.rar (84.20Kb)
final-thesis.pdf (2.390Mb)
review_127021.html (6.652Kb)
Autor
Kolář, Bohumil
Vedoucí práce
Pohl, Lukáš
Oponent
Kopečný, Lukáš
Klasifikace
D
Altmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce je sestavení a řízení modelu aktuátoru, který aproximuje chování reálného aktuátoru při zátěži. Práce popisuje jednotlivé typy aktuátorů a jejich vlastnosti. Dále je popsán matematický model aktuátoru. Tento model se skládá z motoru a zátěže. Matematický model je aplikován v prostředí Simulink, kde byla navrhnuta a přidána regulační struktura. Práce popisuje i stavbu reálného aktuátoru a následně jeho testování v prostředí ControlDesk. Jednotlivé výsledky testování jsou v podobě přechodových charakteristik.
 
The aim of this bachelor thesis is to compile and control the actuator model, which approximates the behavior of a real actuator under load. The work describes individual types of actuators and their properties. The mathematical model of the actuator is also described. This model consists of a motor and a load. The mathematical model is applied in the Simulink environment where a control structure was designed and added. The work also describes the construction of the real actuator and its subsequent testing in the ControlDesk. The results of the individual test are in the form of step responses.
 
Klíčová slova
Aktuátor, BLDC, řízení, křídlo, Simulink, model, regulace, struktura servomechanismu, přechodová charakteristika, Actuator, BLDC, controll, wing, Simulink, model, regulation, servomechanism structure, step response
Jazyk
čeština (Czech)
Studijní obor
bez specializace
Složení komise
doc. Ing. Zdeněk Bradáč, Ph.D. (předseda) Ing. Lukáš Pohl, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Burian, Ph.D. (člen) Ing. Peter Honec, Ph.D. (člen) Ing. Stanislav Pikula, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2020-06-25
Průběh obhajoby
Student obhájil bakalářskou práci s výhradami. Reagoval na dotazy komise týkající se reálných a modelovaných charakteristik, zvolené pružiny, schématu simulace a nastavení parametrů regulátorů. Dále také reagoval na připomínky oponenta související s porovnáním simulovaného a skutečného systému.
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/190634
Zdrojový dokument
KOLÁŘ, B. Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Kolekce
  • 2020 [427]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV