Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení
Aircraft Flight Controls Actuator - Modeling and Control
Autor
Vedoucí práce
Pohl, LukášOponent
Kopečný, LukášKlasifikace
DAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je sestavení a řízení modelu aktuátoru, který aproximuje chování reálného aktuátoru při zátěži. Práce popisuje jednotlivé typy aktuátorů a jejich vlastnosti. Dále je popsán matematický model aktuátoru. Tento model se skládá z motoru a zátěže. Matematický model je aplikován v prostředí Simulink, kde byla navrhnuta a přidána regulační struktura. Práce popisuje i stavbu reálného aktuátoru a následně jeho testování v prostředí ControlDesk. Jednotlivé výsledky testování jsou v podobě přechodových charakteristik. The aim of this bachelor thesis is to compile and control the actuator model, which approximates the behavior of a real actuator under load. The work describes individual types of actuators and their properties. The mathematical model of the actuator is also described. This model consists of a motor and a load. The mathematical model is applied in the Simulink environment where a control structure was designed and added. The work also describes the construction of the real actuator and its subsequent testing in the ControlDesk. The results of the individual test are in the form of step responses.
Klíčová slova
Aktuátor, BLDC, řízení, křídlo, Simulink, model, regulace, struktura servomechanismu, přechodová charakteristika, Actuator, BLDC, controll, wing, Simulink, model, regulation, servomechanism structure, step responseJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
bez specializaceSložení komise
doc. Ing. Zdeněk Bradáč, Ph.D. (předseda) Ing. Lukáš Pohl, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Burian, Ph.D. (člen) Ing. Peter Honec, Ph.D. (člen) Ing. Stanislav Pikula, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2020-06-25Průběh obhajoby
Student obhájil bakalářskou práci s výhradami. Reagoval na dotazy komise týkající se reálných a modelovaných charakteristik, zvolené pružiny, schématu simulace a nastavení parametrů regulátorů. Dále také reagoval na připomínky oponenta související s porovnáním simulovaného a skutečného systému.Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/190634Zdrojový dokument
KOLÁŘ, B. Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.Kolekce
- 2020 [427]