• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • polski 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna DSpace
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2020
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna DSpace
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2020
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení

Aircraft Flight Controls Actuator - Modeling and Control

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
appendix-1.rar (84.20KB)
final-thesis.pdf (2.390MB)
review_127021.html (6.652KB)
Autor
Kolář, Bohumil
Advisor
Pohl, Lukáš
Referee
Kopečný, Lukáš
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Cílem této bakalářské práce je sestavení a řízení modelu aktuátoru, který aproximuje chování reálného aktuátoru při zátěži. Práce popisuje jednotlivé typy aktuátorů a jejich vlastnosti. Dále je popsán matematický model aktuátoru. Tento model se skládá z motoru a zátěže. Matematický model je aplikován v prostředí Simulink, kde byla navrhnuta a přidána regulační struktura. Práce popisuje i stavbu reálného aktuátoru a následně jeho testování v prostředí ControlDesk. Jednotlivé výsledky testování jsou v podobě přechodových charakteristik.
 
The aim of this bachelor thesis is to compile and control the actuator model, which approximates the behavior of a real actuator under load. The work describes individual types of actuators and their properties. The mathematical model of the actuator is also described. This model consists of a motor and a load. The mathematical model is applied in the Simulink environment where a control structure was designed and added. The work also describes the construction of the real actuator and its subsequent testing in the ControlDesk. The results of the individual test are in the form of step responses.
 
Keywords
Aktuátor, BLDC, řízení, křídlo, Simulink, model, regulace, struktura servomechanismu, přechodová charakteristika, Actuator, BLDC, controll, wing, Simulink, model, regulation, servomechanism structure, step response
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Zdeněk Bradáč, Ph.D. (předseda) Ing. Lukáš Pohl, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Burian, Ph.D. (člen) Ing. Peter Honec, Ph.D. (člen) Ing. Stanislav Pikula, Ph.D. (člen)
Date of defence
2020-06-25
Process of defence
Student obhájil bakalářskou práci s výhradami. Reagoval na dotazy komise týkající se reálných a modelovaných charakteristik, zvolené pružiny, schématu simulace a nastavení parametrů regulátorů. Dále také reagoval na připomínky oponenta související s porovnáním simulovaného a skutečného systému.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/190634
Source
KOLÁŘ, B. Aktuátor řídicí plochy letounu - modelování a řízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Collections
  • 2020 [427]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Theme by @mire NV
 

 

Przeglądaj

Całe DSpaceZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Theme by @mire NV