Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Reaction time analysis on the basis of measurements in regular road traffic
Author
Advisor
Belák, MichalReferee
Bucsuházy, KateřinaGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů. This diploma thesis deals with driver’s reaction time in regular road traffic. The theoretical part of this work focuses on reaction time, such as various definitions, structuring of reaction time, methods of measuring or publications made by other authors. The practical part of this diploma thesis includes proposal and realization of experiment, based on analysis of the current state by the author of this diploma thesis, which focuses on driver’s reaction time in regular road traffic (various traffic situations). At the end, the practical part presents the results evaluation based on various traffic situations or headway.
Keywords
Reakční doba, časový odstup, eyetracking, jízdní zkouška, běžný silniční provoz, Reaction time, headway, eyetracking, driving study, real road trafficLanguage
čeština (Czech)Study brunch
bez specializaceComposition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)Date of defence
2020-06-25Process of defence
Na otázky komise odpověděl …. Zodpověděl otázky oponenta i vedoucího závěrečné práce. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil. Studentovi byly k diplomové práci položeny následující otázky: Dopravní nehoda, kdy v noci za deště došlo k dopravní nehodě. Jak budete interpretovat, jestli řidič srazil chodce a tvrdil, že jej viděl až před vozidlem. Jak rozdělit od kdy jej vnímal, či nevnímal podle různých autorů. Jak nejlépe definovat reakční doby a jak to řešit pro znaleckou praxi? Vaše měření byla realizována pouze za denní doby? Myslíte, že lze metodicky toto měření provádět i v noci? Co je průměrná hodnota časového odstupu? Jak jste ji zjišťoval? Měli řidiči nějaké instrukce, jaké odstupy udržovat? Vypozoroval jste nějaký vztah mezi náhodností reakčního podnětu a délkou reakce?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190681Source
BILÍK, T. Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.Collections
- 2020 [75]