Prostor jako paradigma výuky
Teaching-space paradigm
Author
Advisor
Rozwalka, SzymonReferee
Müller, RudolfGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou. The aim of the bachelor's thesis is to create a new Faculty of Architecture in close proximity to the Faculty of Fine Arts on the BUT campus. The aim was to achieve a dignified environment for teaching future architects. In the complex there is a building designed for the Faculty of Architecture. However, it does not have sufficient capacity to cover teaching needs. Therefore, both the existing building and the extension and their interconnection were solved within the project. The main goal of the project was to create an environment that reflects today. The architect in particular should have a more general overview. The premises are as open and shared as possible, so that the students themselves enrich each other as much as possible. Emphasis is placed on the open layout of the interior, into which the exterior blends in selected places, the floors are enriched with atriums and elevated floors, which allow greater social contact.
Keywords
univerzita, FA, FAVU, škola, fakulta, VUT, polykarbonát, university, FA, FAVU, school, faculty, BUT, polycarbonateLanguage
čeština (Czech)Study brunch
ArchitekturaComposition of Committee
doc. Ing. arch. Antonín Novák (předseda) Ing. arch. Pavel Nasadil (člen) Ing. arch. Regina Loukotová (člen) prof. Ing. arch. Monika Mitášová, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Petr Hlavsa, Ph.D. (člen) Ing. arch. Jiří Marek (člen)Process of defence
- prezentace práce - otázky z posudku oponenta - otázky z posudku ved. práce - otázky komise - prostor pod budovou - prostor jako paradigma výuky – jakou alternativu nový objekt nabízí - reprezentativnost hlavního vstupu, orientace a vztah k městu - zachování objektu ve vnitrobloku - požární bezpečnostResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190727Source
VAŠIČKA, P. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .Collections
- 2019 [120]