• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prostor jako paradigma výuky

Teaching-space paradigm

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (3.686Mb)
final-thesis.pdf (29.52Mb)
review_126791.html (7.444Kb)
Author
Vašička, Pavel
Advisor
Rozwalka, Szymon
Referee
Müller, Rudolf
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.
 
The aim of the bachelor's thesis is to create a new Faculty of Architecture in close proximity to the Faculty of Fine Arts on the BUT campus. The aim was to achieve a dignified environment for teaching future architects. In the complex there is a building designed for the Faculty of Architecture. However, it does not have sufficient capacity to cover teaching needs. Therefore, both the existing building and the extension and their interconnection were solved within the project. The main goal of the project was to create an environment that reflects today. The architect in particular should have a more general overview. The premises are as open and shared as possible, so that the students themselves enrich each other as much as possible. Emphasis is placed on the open layout of the interior, into which the exterior blends in selected places, the floors are enriched with atriums and elevated floors, which allow greater social contact.
 
Keywords
univerzita, FA, FAVU, škola, fakulta, VUT, polykarbonát, university, FA, FAVU, school, faculty, BUT, polycarbonate
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Architektura
Composition of Committee
doc. Ing. arch. Antonín Novák (předseda) Ing. arch. Pavel Nasadil (člen) Ing. arch. Regina Loukotová (člen) prof. Ing. arch. Monika Mitášová, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Petr Hlavsa, Ph.D. (člen) Ing. arch. Jiří Marek (člen)
Process of defence
- prezentace práce - otázky z posudku oponenta - otázky z posudku ved. práce - otázky komise - prostor pod budovou - prostor jako paradigma výuky – jakou alternativu nový objekt nabízí - reprezentativnost hlavního vstupu, orientace a vztah k městu - zachování objektu ve vnitrobloku - požární bezpečnost
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190727
Source
VAŠIČKA, P. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Collections
  • 2019 [120]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV