Vliv ESP/ESC na chování vozidla
ESP/ESC Impact to Behavior of Vehicle

Autor
Vedoucí práce
Strnadel, JosefOponent
Mrázek, VojtěchKlasifikace
CAlternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/191547Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/191547
http://hdl.handle.net/11012/191547
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP. This bachelor thesis focuses on active safety - ESP. System ESP greatly improves stability of vehicle while turning. The thesis analyses modelling, brake functionality, subordinate systems of ESP - ABS and ASR, physical forces and phenomenons, model example, analysis of problem, design of model, implementation of model and experiments evaluation of implemented model in UPPAAL enviroment. The goal of the thesis is to prove that ESP system helps to stabilize vehicle while turning by simulation of vehicle model. Results are presented in well-aranged graphs side-by-side. It is possible to analyze the behaviour of vehicle while turning with ESP or without ESP.
Klíčová slova
akcelerační zrychlení, akcelerace, bezpečnost, brzdy, brzdná dráha, bubnové brzdy, ESC, ESP, fyzika, graf, kotoučové brzdy, model, modelování, nedotáčivost, odstředivé zrychlení, pneumatiky, přetáčivost, stabilita, stabilita při zatáčení, systém ESP, UPPAAL, výsledky, zatáčení, zatáčka, acceleration, brakes, brake distance, centrifugal force, drum brakes, disc brake, ESC, ESP, ESP system, evaluation, graph, model, modelling, oversteer, physics, safety, stability, stability while turning, turn, turning, tires, understeer, UPPAALJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Informační technologieSložení komise
doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (místopředseda) doc. Ing. Jan Kořenek, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Rozman, Ph.D. (člen) Ing. Vladimír Veselý, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2020-07-13Průběh obhajoby
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Čím se odlišuje váš model od reálné implementace systému ESP?Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/191547Zdrojový dokument
WEIGEL, F. Vliv ESP/ESC na chování vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.Kolekce
- 2020 [298]