Autonomní řízení autíčka s adaptací na předem neznámý tvar autodráhy

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Cílem této práce je návrh a implementace algoritmů pro mapování neznámého tvaru auto-dráhy a využití informací o tvaru autodráhy pro její projetí v co nejkratším čase. Algoritmus pro mapování rozdělí trať na několik sekcí (rovné úseky, zatáčky, brzdné zóny a výjezdy ze zatáček) a algoritmus pro jízdu následně využívá informaci o ujeté vzdálenosti a informací o tvaru trati pro nastavení rychlosti autíčka. Autíčko je schopno jet po autodráze pouze se znalostí délky dráhy co největší rychlostí bez toho, aby z dráhy vypadlo, což je potvrzeno experimenty.
The goal of this bachelor thesis is design and implementation of slot car track mapping algorithm and algorithm that uses information about shape of the track to drive through it in the fastest time. Algorithm for mapping divides the track into sections (straights, corners, braking zones and corner exit zones) and algorithm for driving then uses information about driven distance and about shape of the track to set the speed of the car. The car is able to drive around the track with only the information about the track length without crashing, which is confirmed by experiments.
Description
Citation
NESVADBA, M. Autonomní řízení autíčka s adaptací na předem neznámý tvar autodráhy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Lukáš Sekanina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Lukáš Holík, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Jak přesně probíhalo rozpoznání ujetých kol? Pouze na základě ujeté vzdálenosti nebo bylo doplněno jiným senzorem? Co přesně znamenají hodnoty ve strukturách mapujících dráhu na obr. 3.5 (str. 24)? Co si myslíte o možnosti náhrad brzdění jízdou setrvačností v místech, kde by to bylo vhodné (např. méně prudké zatáčky)? Nezkoušel jste srovnávat práci s algoritmy někoho jiného, případně s vlastní jízdou? Autíčko měříte pouze v jednom směru? Jak zajišťujete nevykolejení autíčka? V čem přesně je adaptace k dráze? Kolik kol potřebujete k tomu, abyste dosáhl nejlepších výsledků?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO