Trendy ve vývoji hybridní vozidel

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Táto bakalárska práca sa zaoberá vývojom hybridných vozidiel a to hlavne za posledných desať rokov. Prvá časť popisuje kategórie hybridných vozidiel s dôrazom na vývoj akumulátorov a s tým spojenou technológiou. Dôležitou časťou sú výhody a nevýhody systémov a pohonov. Druhá časť sa zaoberá budúcnosťou hybridných pohonov, aplikáciami hlavne v ťažkom priemysle a možnosťami zmeny „ťažkých“ fosílnych palív „zelenšími“ alternatívami. V závere práce je zhodnotenie dopadu koronavírusovej krízy na automobilový priemysel.
This bachelor thesis is dedicated to make brief research in the hybrid automotive department, focused on the last ten years of development. The first part describes the categories of hybrid vehicles with an emphasis on the development of accumulators and related technology. An important part is the advantages and disadvantages of systems and drives. The second part deals with the future of hybrid drives, applications mainly in heavy industry, and the possibilities of changing "heavy" fossil fuels with "greener" alternatives. At the end of the work is the evaluation of the impact of the COVID crisis on the automotive industry.
Description
Citation
ĎURICA, M. Trendy ve vývoji hybridní vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Aleš Prokop, Ph.D. (člen) Ing. Michal Janoušek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-14
Defence
Student seznámil zkušební komisi s průběhem řešení, výsledky a závěry své závěrečné práce. V návaznosti na posudek oponenta zodpovídal následující otázky oponenta: 1) V kapitole 5.2 řadíte mezi výhody sodíkovo-sírových akumulátorů provozní teplotu 270-350°C. V jakém smyslu je tato vlastnost výhodná pro uplatnění tohoto typu akumulátorů v hybdridních vozidlech? Hodnocení odpovědi: zodpovězeno 2) Vysvětlete jak mohou full-hybdrid vozidla (bez možnosti dobíjení ze sítě) dosahovat nižší spotřeby paliva oproti vozidlům s čistě spalovacím pohonem, vezmeme-li v úvahu, že v nich dochází k více přeměnám energie a s nimi spojenými ztrátámi? Hodnocení odpovědi: zodpovězeno Dále byly členy komise studentu položeny následující otázky: 3) Není sodík nebezpečný pro vozidla? Jak se dá tento hořící akumulátor uhasit? Hodnocení odpovědi: zodpovězeno 4) Kolik lithia obsahuje baterie? Jaké dálší prvky osahuje baterie? Hodnocení odpovědi: částečně zodpovězeno 5) Je výhodné využívat spalovací motor k dobíjení baterie? Jaké jsou v systému účinnosti přeměny energie? Hodnocení odpovědi: nezodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO