• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nové přístupy v úloze kolportéra novin

New challenges for the newsvendor problem

Thumbnail
View/Open
review_125138.html (12.44Kb)
final-thesis.pdf (834.7Kb)
Author
Kučera, Jiří
Advisor
Hrabec, Dušan
Referee
Popela, Pavel
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se věnuje úloze kolportéra novin s marketingem. V úvodu práce je uveden základní model úlohy kolportéra novin a jsou diskutovány různé modifikace základní úlohy. V další části je základní model rozšířen přidáním marketingu. V úloze s marketingem je ukázáno nalezení optimálního řešení pro aditivní a multiplikativní podobu poptávky a jsou ukázány výsledky pro jeden vybraný modelový příklad. Reálné aplikace modelu s marketingem jsou poté popsány v závěrečné části celé práce, kde jsou pro některé z aplikací také graficky ukázány efekty marketingu na reálných trzích.
 
This bachelor thesis focuses on the newsvendor problem with marketing. The first part deals with basic newsvendor problem and various modifications of the basic problem are discussed. In the following part the basic problem is modified by adding marketing and then the process of finding the optimal solution for an additive and mupliplicative form of demand is demonstrated. In this part the result for chosen model of additive case of demand is also presented. Real life applications of the newsvendor problem with marketing are then described at the end of the thesis. For some of these applications the impacts of marketing on real life markets are demonstrated.
 
Keywords
Úloha kolportéra novin, optimalizace, marketing., Newsvendor problem, optimization, marketing.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Matematické inženýrství
Composition of Committee
doc. RNDr. Miroslav Kureš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Šremr, Ph.D. (místopředseda) RNDr. Rudolf Hlavička, CSc. (člen) RNDr. Karel Mikulášek, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Zdeněk Opluštil, Ph.D. (člen)
Date of defence
2020-07-14
Process of defence
dotazy oponenta zodpovězeny kde bral příklady využití - zodpovězeno dodatečné dotazy k prezentaci - zodpovězeny
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/191790
Source
KUČERA, J. Nové přístupy v úloze kolportéra novin [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Collections
  • 2020 [561]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV