Design městského jednostopého vozidla na elektrický pohon
Design of an Urban Two-Wheeled Electric Vehicle
Autor
Vedoucí práce
Křenek, LadislavOponent
Siebert, PetrKlasifikace
CAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá návrhem designu městského jednostopého vozidla na elektrický pohon. Finální produkt vyniká jednoduchým tvarováním, ojedinělým konstrukčním řešením a možností vyklopení sedla. Dalším zajímavým prvkem je možnost rozšíření dojezdu pomocí přídavné baterie, nebo propojení s mobilním telefonem. Svými vlastnostmi stojí koncept na pomezí elektrických motorek, skútrů, kol a koloběžek. The work deals with the design of an urban two-wheeled electric vehicle. The final product excels in simple shaping, a unique design solution and the possibility of tilting the saddle. Another interesting element is the possibility of extending the range using an additional battery or connecting to a mobile phone. With its features, the concept stands on the border of electric motorbikes, scooters and bicycles.
Klíčová slova
jednostopé vozidlo, design, elektrický pohon, elektrické vozidlo, městská mobilita, two-wheeled vehicle, design, electric vehicle, electric drive, urban mobilityJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Průmyslový design ve strojírenstvíSložení komise
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) doc. akad. soch. Ladislav Křenek, ArtD. (místopředseda) Mgr. Michal Trávníček (člen) Ing. David John (člen) doc. Ing. arch. Jan Rajlich (člen) doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2020-07-14Průběh obhajoby
Student prezentoval výsledky své práce a zodpověděl dotazy. Otázky oponenta: 1. V textu a na obrázcích označujete zadní červená světla jako brzdová. Je to záměr? Předpisy pro tuto kategorii předepisují pouze rozsvícenou červenou svítilnu za snížené viditelnosti a brzdová světla nejsou povinná. ZODPOVĚZENO 2. Navržený způsob ovládání brzdy není vhodný. Proč byl volen tento způsob? NEZODPOVĚZENO 3. Dotaz pohyb vložených věcí v úložném prostoru? ZODPOVĚZENO 4. Proč absentují blatníky? ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚZENO 5. Proč bylo zvoleno předložené barevné řešení? ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚZENO Otázky komise: 1. doc. Surman - Náklon přední vidlice je limitní, pro je volen tento úhel? ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚZENO 2.doc. Surman - Přemýšlel jste o odpružení zadní části? ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚZENO 3. doc. Surman - Proč není voleno výškové nastavení řídítek? ZODPOVĚZENO 4. prof. Paliatka – Proč bylo voleno tvarování s převažující hmotou v přední části? ZODPOVĚZENO 5. PhDr. Koudelková - Jaké je zařazení produktu, který je funkčně hraniční? ZODPOVĚZENO 6. PhDr. Koudelková - Proč byl volen představený způsob sklápění sedátka? ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚZENO 7. prof. Paliatka - Bylo by možné použití produktu jako koloběžky? ČÁSTEČNĚ ZODPOVĚZENOVýsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/191866Zdrojový dokument
HRUBÝ, V. Design městského jednostopého vozidla na elektrický pohon [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.Kolekce
- 2020 [580]