Druhy dopravy a jejich vliv na životní prostředí

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Bakalářská práce pojednává o dopravě a jejímu vlivu na naše okolí, ale také i na naše zdraví. Hlavní část práce představuje charakteristiku druhu dopravy z pohledu produkce emisí a hluku. Vznikající emise jsou podrobeny rozboru a jednotlivé složky popsány z hlediska jejich vlivu na přírodu a zdraví člověka. Další část se zabývá možnými opatřeními, jak emise a hluk omezit a jednotlivé druhy dopravy jsou mezi sebou porovnány.
The bachelor thesis deals with transport and its impact on our surroundings, but also on our health. The main part of the work presents the characteristics of the mode of transport in terms of emissions and noise production. The resulting emissions are analyzed and the individual components are described in terms of their impact on nature and human health. The next part deals with possible ways to reduce emissions and noise and the different modes of transport are compared with each other.
Description
Citation
TROJÁNEK, Z. Druhy dopravy a jejich vliv na životní prostředí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Michal Jaroš, Dr. (člen) Ing. Vladimír Krejčí, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Charvát, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-17
Defence
Student seznámil zkušební komisi s průběhem řešení, výsledky a závěry své závěrečné práce. V návaznosti na posudek oponenta zodpovídal následující otázky oponenta: 1) V rešeršní části student popisuje hlavně primární polutanty. V znečištění ovzduší však hrají svou roli také Připomínky a otázky k eventuálnímu zodpovězení při obhajobě: sekundární polutanty. Co jsou to sekundární polutanty? Uveďte příklady a vysvětlete, jak vznikají. Vysvětlete také rozdíl mezi stratosférickým a troposférickým ozonem. Hodnocení odpovědi: zodpovězeno 2) Jaká je přibližně účinnost využití energie v elektromobilu? Uvažujte ztráty při výrobě elektrické energie v uhelné elektrárně, přenosové ztráty a ztráty při nabíjení a pohonu samotného elektromobilu. Hodnocení odpovědi: zodpovězeno 3) Pro leteckou dopravu jsou v práci porovnány jenom hodnoty emisí oxidu uhličitého. Uveďte hodnoty emisí v letecké dopravě pro další polutanty a porovnejte s hodnotami v silniční dopravě. Hodnocení odpovědi: zodpovězeno částečně. Dále byly vzneseny další související otázky s otázkou č. 3, které student zodpověděl. V rozpravě k BP byly položeny studentovi dále tyto otázky: doc. Katolický se dotázal: „jak byly počítány hodnoty celkových emisí na osobu, jenž byly představeny v prezentaci práce?“ V návaznosti na otázku doc. Katolického zpochybnil doc. Jaroš výsledky porovnání vypouštěných emisí uvedené v prezentaci z důvodu nespolehlivosti použitých vstupních dat. Hodnocení odpovědi: zodpovězeno neuspokojivě. Doktor Krejčí vytknul graf "emisí PM v závislosti na obsazenosti" uváděný v prezentaci a doporučil lepší postup při vyhodnocování obdržených výsledků. Komise měla celkově výhrady ke zdrojům výsledků dat obsažených v práci. prof. Štětina se zeptal: „jaká emisní zařízení jsou namontována ve výfukém systému u benzínového automobilu?" Hodnocení odpovědi: zodpovězeno s drobnou nápovědou od tazatele.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO