Konstrukce pneumatik

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této bakalářské práce je popsat konstrukci pneumatik a porovnat ji u vozidel různých kategorií. V první části je popsán historický vývoj, základní charakteristiky a síly, které působí na kolo vozidla. Dále je zde podrobně rozebrána konstrukce samotné pneumatiky a vysvětlen způsob značení pneumatik. Druhá část práce je zaměřena na rozdíly v konstrukci u jednotlivých kategorií vozidel, jako jsou jednostopá, osobní, nákladní a závodní. Na závěr jsou zmíněny některé alternativy konstrukce a je zde nastíněn budoucí vývoj pneumatik.
The aim of this bachelor thesis is to describe the construction of tires and to compare construction of vehicles of the different categories. The first part describes the historical development, basic characteristics and forces that affect on the wheel of the vehicle. Furthermore, the construction of the tire is analyzed in detail and the method of marking the tires is explained. The second part of the thesis is focused on the differences in tire construction of individual vehicles categories such as single-track, passenger, truck and racing. In conclusion, some construction alternatives are mentioned and the future development of tires is estimated.
Description
Citation
SÝKORA, T. Konstrukce pneumatik [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jan Fojtášek, Ph.D. (člen) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Lubor Zháňal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-16
Defence
Student seznámil v prezentaci zkušební komisi s průběhem řešení, výsledky a závěry své závěrečné práce. V návaznosti na posudek oponenta zodpovídal následující otázky oponenta: 1. Popište ve stručnosti postup výroby moderních pneumatik pro osobní vozidla. Zodpovězeno 2. Jaké existují jiné varianty dojezdových (tzv. „Run-Flat“) pneumatik, než uvedené zesílené bočnice? Srovnejte výhody a nevýhody. Zodpovězeno Dále byly členy komise studentovi položeny následující otázky: 1. Jaká je maximální teoretická hodnota součinitele přilnavosti pneumatiky? Na čem daný koeficient závisí? Zodpovězeno 2. Jaké znáte typy vad (poruch) pneumatik? Částečně zodpovězeno 3. Jak jsou vlastnosti pneumatik závislé na jejich teplotě? Jakou roli hraje použitý materiál? Částečně zodpovězeno 4. Nakreslete graf udávající základní charakteristiku přilnavosti pneumatik. Částečně zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO