Fotorealistické zobrazování 3D scén
Photorealistic Rendering of 3D Scenes
Abstract
Tato práce navrhuje nový koncept vzorkování, zejména do metody sledování cest, za účelem rychlejší konvergence scény, pomocí lokální aproximace rozložení světla ve scéně, s využitím hemisférických harmonických funkcí, jenž umožňuje efektivnější směrování paprsků na daném povrchu. V první části jsou popsány základní principy fotorealistického zobrazování spolu s často používanými algoritmy pro syntézu obrazu. Druhá část popisuje matematický aparát, který je posléze využit v návrhu metody vzorkování. Následně jsou představeny již existující řešení v této oblasti. Další část shrnuje současný stav tomto odvětví. Poslední dvě části se již plně věnují návrhu a implementaci ověření již zmíněného rozšíření s využitím CPU. This thesis proposes a concept of sampling, especially for path tracing like algorithms, for faster convergence of the scene, using a local radiance approximation in the scene with hemispherical harmonics, which allows more effective way of ray casting on the given surface. In the first part, the basics of photorealistic rendering are introduced together with commonly used algorithms for image synthesis. The mathematical apparatus used in this thesis is defined in the second part of the thesis. Subsequently, existing solutions in this area are presented. The following chapter summarizes state-of-the-art methods in this branch. The rest of this thesis is focused on proposal and implementation of already mentioned extension.
Keywords
monte carlo, realistické zobrazování, syntéza obrazu, podstatný výběr, hemisférické harmonické funkce, path tracing, monte carlo, realistic rendering, image synthesis, importance sampling, hemispherical harmonics, path tracingLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Počítačová grafika a multimédiaComposition of Committee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen)Date of defence
2020-07-14Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: V závěru práce tvrdíte, že implementace konverguje ke správnému výsledku a to jste empiricky ověřil na pár scénách. Je nějaký důvod (důkaz) se domnívat, že implementace bude konvergovat vždy vzhledem k aproximacím a zkratkám, které jste použil?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/192473Source
VLNAS, M. Fotorealistické zobrazování 3D scén [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.Collections
- 2020 [134]