Modifikace čtyřválcového vznětového motoru na zkušební jednoválec

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Táto diplomová práca sa zaoberá s modifikáciou existujúceho štvorvalcového vznetového motora na skúšobný jednovalcový motor. Práca sa člení na štyri hlavné časti. Prvá časť je teoretická, stručne popisuje skúšobné motory, ich jednotlivé typy a poskytuje prehľad v oblasti, v ktorom plnia svoje funkcie. Druhá časť práce obsahuje návrh modifikácie štvorvalcového motora na skúšobný jednovalcový motor, zameriava sa hlavne na vyvažovanie zotrvačných síl. Tretia, najrozsiahlejšia kapitola obsahuje pevnostnú kontrolu kľukového hriadeľa. Posledná časť sa zaoberá návrhom spojovacieho elementu, ktorý zaisťuje spojenie motora s dynamometrom
This thesis deals with modification of an existing four-cylinder diesel engine to a singlecylinder research engine. The work is divided into four main parts. The first part is theoretical, briefly describes research engines, their individual types and provides an overview of their functions. The second part of the work includes the modification of a four-cylinder diesel engine to a single-cylinder research engine, focusing mainly on balancing inertia forces. The third, most extensive chapter contains the structural analysis of the crankshaft. The last part contains the design of a torsional coupling, which ensures the connection of the engine with the dynamometer.
Description
Citation
MÁTYÁS, A. Modifikace čtyřválcového vznětového motoru na zkušební jednoválec [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Zdeněk Novosad (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-21
Defence
Otázky k obhajobě: - Proč byl při modifikaci čtyřválce na zkušební jednoválec vybrán právě válec u setrvačníku? - Při deformaci pružné spojky zkušebního jednoválce s dynamometrem dochází v pryžových elementech k disipaci tepla. Jaký parametr pryže by bylo třeba mít k dispozici pro výpočet disipovaného výkonu? Otázky: - Definujte ekonomickú a účelovú modifikáciu. Zodpovězeno - Opíšte postup modifikácie motora. Zodpovězeno - Predpokladané rozsahy modifikácie motora. Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO