• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • FaVU
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • FaVU
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tělesnost malby

physicality of painting

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-NT.pdf (207.4Kb)
Posudek-Vedouci prace-FaVU_PD032019_Bakalarska_prace_posudek_vedouci.pdf (325.1Kb)
final-thesis.pdf (1001.Kb)
review_125673.html (1.407Kb)
Author
Teperová, Natálie
Advisor
Kvíčala, Petr
Referee
Klímová, Barbora
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Kabátohábit je objekt o malbě, o jejím těle. O vzájemném prolínání barvy, tahu, skvrny s matéríí lněného plátna. Většina kabátohábitů je položena na dřevotřískových deskách, které kopírují konečný tvar plátna. Plátno je k deskám připevněno za pomocí suchých zipů, které povolují KH odepnout z desky a dávají možnost nositelnosti.
 
A Coatrobes is an object about painting, about a big body. About the mutual interweaving of color, stroke, stains with the material of linen canvas. And the most of Coats are attached on the chipboard, which copies the final shape of the canvas. The canvas is attached to the table with Velcro, which allows KH to unclip from the boards and gives the possibility of wearability.
 
Keywords
malba, tělesnost, expandovaná malba, definování malby, painting, corporeality, expanded painting, defining painting
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Výtvarná tvorba
Composition of Committee
doc. MgA. Luděk Rathouský (předseda) MgA. Vasil Artamonov (člen) prof. akad. soch. Michal Gabriel (člen) prof. MgA. Petr Kvíčala (člen) MgA. Ondřej Homola (člen) doc. Mgr. Tomáš Medek (člen) MgA. Břetislav Malý (člen)
Process of defence
Obhajoba byla zahájena představením bakalářské práce autorkou – v tomto úvodu bylo přiblíženo nejen zvolené řešení, ale i východiska práce. Následovalo čtení posudku vedoucího práce a oponentky (v zastoupení). Na dotazy z posudků i podněty, které vzešly z následné živé diskuze studentka reagovala věcně a srozumitelně obhajovala svou pozici.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/195085
Source
TEPEROVÁ, N. Tělesnost malby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Collections
  • 2019 [36]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV