• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • français 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil de DSpace
  • Časopisy
  • Soudní inženýrství
  • 2014/2-3
  • Voir le document
  •   Accueil de DSpace
  • Časopisy
  • Soudní inženýrství
  • 2014/2-3
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kolize železničního a silničního vozidla, popis experimentu

Collision Between Rail and Road Vehicles, Description of the Experiment

Thumbnail
Voir/Ouvrir
si-2014-02-03-151.pdf (2.570Mo)
Date
2014-12
Auteur
Krejčí, Jan
Kovandová, Hedvika
Kovanda, Jan
Purš, Hynek
Altmetrics
Metadata
Afficher la notice complète
Résumé
Text článku se zabývá výzkumem a hodnocením průběhu kolize osobního automobilu se železničním vozidlem. Podle dostupných statistik má výzkum čelního nárazu železničního vozidla do boku osobního automobilu zásadní význam. Z těchto důvodů design experimentu vycházel z předpokladu značné nekompatibility a na železniční přejezd byl kolmo umístěn osobní automobil, do nějž narazila běžná železniční jednotka a simulovala tak kolizi na železničním přejezdu. V úvahu je rovněž brán stav a vývoj legislativy. Z metodik zkoušení automobilů podle platné legislativy pak vychází způsob měření na silničním vozidle a zkušební figuríně. Z naměřených výsledků je následně predikováno pravděpodobné poranění posádky osobního automobilu.
 
The article deals with the research and evaluation of the crash collision between the car and rail vehicle. The research of the railway vehicle frontal impact to the side structure of a passenger car has a fundamental importance according to the available statistics. The design of the experiment was based on the assumption of significant incompatibilities of colliding vehicles. The passenger car was situated perpendicularly to the rail and it was hit by the testing rail unit simulating the collision of the railway crossing. The status and legislation development is also taken in account. Measurement methodology is based on the valid legislation for testing of the passenger cars, rail vehicles and crash test dummies. The predicted probable car‘s crew injury is subsequently derived from the measured results.
 
Keywords
podlahová plocha, zastavěná plocha, zákon, vyhláška, nařízení vlády, floor area, level area, law, decree, government
URI
http://hdl.handle.net/11012/195223
Document type
Peer reviewed
Document version
Final PDF
Source
Soudní inženýrství. 2014. vol. 25, č. 2-3, s. 151-157. ISSN 1211-443X
Collections
  • 2014/2-3 [19]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV
 

 

Parcourir

Tout DSpaceCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV