Kontrolní rázové parametry při analýze dopravních nehod

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014-12
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Akademické nakladatelství CERM
Abstract
Příspěvek pojednává především stavbu, vlastnosti, různé definice a význam četně diskutovaného kontrolního rázového ukazatele GEV. Primárně je nezbytné provést fundamentální odvození a teprve poté lze seriózně postulovat příslušné závěry. Příspěvek se dotýká také dalšího velmi důležitého kontrolního ukazatele, a to EES, neboť tento parametr je v drtivé většině případů jen pasivně porovnáván (výpočet kontra snímek) a nevstupuje do řešení rázu jako aktivní vstupní veličina. Posledním pojednávaným kontrolním parametrem je diference dotykových rychlostí vozidel ve fázi těsně po rázu DvB12' ve spojení s koeficientem restituce k.
This paper deals mainly construction, properties, various definitions and lavishly discussed the importance of control collision of indicators GEV. Primarily, it is necessary to derive the fundamental and only then can seriously posit the conclusions. The paper also touches another very important control indicators, EES, because this parameter is in most cases only passively compared (calculated versus frame) and does not enter into the solution of collision as an active input. The last discussed control parameter is the difference touch speed of vehicles in the phase immediately after the collision DvB12'' and coefficient of restitution k.
Description
Citation
Soudní inženýrství. 2014. vol. 25, č. 2-3, s. 127-135. ISSN 1211-443X
Document type
Peer-reviewed
Document version
Published version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
© Akademické nakladatelství CERM
DOI
Collections
Citace PRO