Obrábění součásti diferenciálu silničního vozidla
Machining of a component of a road vehicle differential
Author
Advisor
Kalivoda, MilanReferee
Varhaník, MatúšGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/195385Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/195385
http://hdl.handle.net/11012/195385
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce na téma Obrábění součásti diferenciálu silničního vozidla má za cíl přiblížit funkci diferenciálu, různá provedení diferenciálů, možnosti úprav a servisování. Další část práce je zaměřena na sériovou výrobou vytipované součásti diferenciálu dle přiloženého výkresu. Postupně je vybrán vhodný materiál a polotovar pro výrobu. Následuje volba vhodných technologií pro kompletní výrobu součásti. K jednotlivým technologiím jsou přiřazeny odpovídající stroje a nástroje. Bachelor thesis about Manufacturing of a component of a road vehicle differential is focused on the function of differentials, various types of differentials, possibilities of improvements a repairing. The second part is focused on serial manufacturing of one part which is based on drawing. Choosing the material and blank for manufacturing. Then is choice of suitable technologies for the complete manufacture of the component. For each process is selected suitable machine and tool.
Keywords
diferenciál, kuželové ozubené kolo, obrábění, protahování, technologický postup, differential, bevel gear, machining, broaching, technological methodLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Strojírenská technologieComposition of Committee
doc. Ing. Josef Chladil, CSc. (předseda) doc. Ing. Anton Humár, CSc. (místopředseda) Ing. Martin Petrenec, Ph.D. (člen) Ing. Oskar Zemčík, Ph.D. (člen) Ing. Kateřina Mouralová, Ph.D. (člen)Date of defence
2020-10-01Process of defence
Bakalář seznámil komisi s obsahem a výsledky své bakalářské práce a zodpověděl otázky vedoucího, oponenta a dalších členů komise: 1. V bakalárskej práci je meraná drsnosť povrchu pomocou parametru Ra. Aké iné parametre drsnosti povrchu poznáte ? Uveďte rozdiely medzi nimi. - zodpovězeno V průběhu obhajoby byly zodpovězeny následující doplňující otázky: 1. Je možné vyrobit diferenciál bez kuželového kola? - zodpovězeno 2. Je problém při protahování kuželových kol? - částečně zodpoveženo 3. Jaké jiné metody můžeme použít u výroby kuželových kol? - zodpovězeno 4. Říká vám něco metoda reverse cycle? Proč to používáme a jaké jsou výhody a nevýhody? - zodpovězeno 5. Kolik stojí takový nástroj? - zodpovězeno 6. Víte, co je to norma spotřeby materiálu? - částečně zodpovězeno 7. Tušíte jakou tvrdost má daný obrobek? - částečně zodpovězenoResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/195385Source
TALAVÁŠEK, V. Obrábění součásti diferenciálu silničního vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.Collections
- 2020 [560]